Suzuki SV650X akan tampil buat kali pertama di Tokyo

Suzuki SV650X akan tampil buat kali pertama di Tokyo

Selain barisan kereta menarik seperti Xbee dan eSurvivor Concept, Suzuki juga akan membawa jentera dua roda ke pameran Tokyo Motor Show 2017. Satu model yang pertama kali akan ditunjukkan kepada orang ramai adalah SV650X, yang masih dinamakan sebagai model konsep tetapi kelihatan seperti sudah bersedia untuk produksi pasaran awam.

Seperti yang boleh jelas dilihat, SV650X menggunakan asas daripada model SV650 (Gladius) 650, namun penampilannya diubah menjadi seperti sebuah jentera neo-retro. Antara bahagian yang berbeza berbanding SV650 biasa adalah panel lampu hadapan, lampu LED tambahan di depan, panel di tepi tangki minyak, tempat duduk dengan jahitan bertekstur dan penutup tempat duduk belakang.

Bahagian lain semuanya kelihatan sama, dan enjin juga mungkin tidak berubah, iaitu unit dua silinder V 645 cc yang berkuasa 75 hp dan 64 Nm tork. Model Suzuki SV650A 2017 dijual di Malaysia pada harga RM38,800 termasuk GST, dan ini adalah unit yang diimport terus dari Jepun.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required