Honda Riding Assist-e akan buat penampilan global pertama di Tokyo Motor Show – boleh imbang sendiri

Honda Riding Assist-e akan buat penampilan global pertama di Tokyo Motor Show – boleh imbang sendiri

Hujung bulan hadapan akan berlangsungnya Tokyo Motor Show, dan Honda telah bersiap-sedia dengan pelbagai model untuk dibawa ke sana. Bagi bahagian motosikal, sebuah model akan membuat penampilan global pertama iaitu Riding Assist-e. Walaubagaimanapun, tidak banyak perincian yang disiarkan tentang motosikal ini.

Apa yang diberitahu adalah, Riding Assist-e menggunakan kuasa motor elektrik dan disertakan dengan teknologi robotik yang membolehkan ia mengimbangkan badan motosikal secara sendiri. Dengan imbangan sendiri pada kelajuan rendah ini, penunggang akan kurang penat dan lebih selesa.

Apa yang boleh dilihat daripada gambar yang disiarkan oleh Honda adalah motosikal ini menggunakan kerangka asas seperti motosikal biasa, lengan ayun tunggal pada sebelah kiri, brek cakera di depan dan belakang bersama angkup Nissin, fork konvensional di hadapan dan monoshock di belakang, tempat duduk tunggal, lampu LED depan dan belakang, pendikit throttle-by-wire dan panel meter digital.

Bagi mengecas bateri motosikal ini, terdapat soket di bahagian tepi, kiri. Berkenaan posisi menunggang, kelihatan seperti tempat duduk Riding Assist-e agak rendah, dengan bahagian pemegang pula mudah dicapai. Ini sekaligus memberi gambaran ia mudah dan selesa untuk tunggangan harian terutamanya dalam kawasan urban.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required