MV Agusta keluarkan model edisi khas kerjasama dengan Lewis Hamilton – terhad hanya 44 unit sedunia

MV Agusta keluarkan model edisi khas kerjasama dengan Lewis Hamilton – terhad hanya 44 unit sedunia

Bagi meraikan ulang tahun model F4 yang ke-20, MV Agusta telah mengeluarkan sebuah model edisi khas dinamakan sebagai F4 LH44 yang dihasilkan dengan kerjasama juara dunia F1 tiga kali, Lewis Hamilton. Masa yang lama diperlukan untuk membangunkan model ini kerana setiap input yang diterima daripada Hamilton diselidik kesesuaiannya untuk model produksi.

Hasilnya, seperti yang anda boleh lihat adalah sebuah motosikal yang cukup garang, dan dalam masa sama kekal elegan. Asas model istimewa ini adalah F4 RC, yang diambil terus daripada MV Agusta Reparto Corse Superbike. Sumber kuasanya adalah enjin Corsa Corta empat silinder 998 cc yang berkuasa 205 hp. Untuk model istimewa ini, ia mendapat ekzos titanium dan unit kawalan komputer baru yang meningkatkan kuasanya menjadi 212 hp.

Penampilan unik motosikal ini bermula dengan warna merah Candy Red, yang digunakan pada kebanyakan panel badannya, bersama warna Pearl White pada bahagian kerangka Trellis. Teknik yang dihasilkan untuk warna merah ini juga adalah unik, di mana ia menggunakan asas daripada dakwat. Seterusnya, terdapat pelekat grafik berwarna hitam bersama logo harimau kumbang yang sinonim dengan Hamilton.

Bahagian suspensi model istimewa ini turut dipertingkat, melihatkan penggunaan unit fork O?hlins USD NIX 30 TiN-coated di hadapan, O?hlins TTX 36 di belakang, warna khas untuk peralatan ini dan tempat duduk yang dibalut dengan kulit asli dan Alcantara.

Bahagaian cermin penghadang udara di hadapan motosikal ini juga dijadikan lebih gelap – pertama kali bagi F4 produksi – manakala beberapa bahagian lain seperti fairing utama dihasilkan daripada gentian karbon. Antara barangan khas lain yang unik bagi motosikal ini adalah penutup tempat mengisi minyak gaya lumba, rim forged dan skru tayar CNC anodized.

MV Agusta F4 LH44 ini hanya akan dikeluarkan dalam jumlah yang terhad, iaitu sebanyak 44 unit, dan nombor itu sendiri datang daripada nombor perlumbaan Lewis Hamilton. Harga jangkaannya adalah 44,000 pound (RM250,000).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required