Ford Transit R-Spec Edition dari MS-RT – inspirasi dari Fiesta WRC, 212 hp/486 Nm, terhad hanya 50 unit

Ford Transit R-Spec Edition dari MS-RT – inspirasi dari Fiesta WRC, 212 hp/486 Nm, terhad hanya 50 unit

MS-RT iaitu gabungan penala Van-Sport dan pemilik pasukan M Sport (yang mengendalikan pasukan rali dunia Ford), Malcom Wilson, telah mendedahkan produk baharu mereka – van Ford Transit R-Spec Edition, dibina hanya 50 unit sahaja.

Van berkenaan dihasilkan sempena kejayaan Fiesta WRC dalam kejohanan rali dunia (WRC) tahun ini yang dipandu oleh penyandang juara dunia, Sebastien Ogier dan juga pemandu kedua, Ott Tanak. Van Ford Transit edisi khas ini direka dengan menampilkan rupa diinspirasikan dari jentera WRC berkenaan.

Dihasilkan berdasarkan model Transit Custom DCIV lima-tempat duduk, R-Spec Edition diberikan warna badan metalik, pintu gelangsar pada kedua-dua sisi, kamera belakang, penderia parkir, lampu bahagian kargo LED serta pengubah kuasa 240V.

Ford Transit R-Spec Edition dari MS-RT – inspirasi dari Fiesta WRC, 212 hp/486 Nm, terhad hanya 50 unit

Bagi membezakan model MS-RT Custom yang telah diperkenalkan sebelum ini, R-Spec Edition diberikan diffuser udara hadapan yang lebih panjang. Ia juga diberikan lampu LED Lazer pada gril hadapan bersama pek pelekat badan eksklusif.

Pada bahagian dalaman pula, ia diberikan kemasan papan permuka berwarna kelabu serta tempat duduk bucket perlumbaan dari Sparco, lengkap dengan tali pinggang keledar berwarna biru. Van edisi terhad ini turut diberikan sistem keselamatan dan kunci perlindungan yang dipertingkat.

Transit R-Spec ini diberikan rim aloi OZ Racing berdiameter 20-inci, yang melindungi kit brek besar dari MS-RT disebaliknya. Selain itu, ia turut dilengkapkan dengan unit intercooler dan juga hos-hos sistem turbo MS-RT, bersama muffler khas MS-RT yang menghasilkan bunyi yang lebih mengujakan.

Bagi mereka yang mahukan lebih prestasi, kit modul pengurusan enjin dari Steinbauer turut ditawarkan yang mampu menghasilkan kuasa akhir 212 hp dan tork maksima 486 Nm. Ford Transit MS-RT R-Spec Edition dijual dipasaran UK pada harga £35,995 atau sekitar RM203k mengikut nilai tukaran wang semasa.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required