GALERI: Mitsubishi Outlander 2.0L 4WD CKD dipertontonkan di Mid Valley – perincian didedahkah

GALERI: Mitsubishi Outlander 2.0L 4WD CKD dipertontonkan di Mid Valley – perincian didedahkah

Mitsubishi Motor Malaysia (MMM) telah pun mempertontonkan SUV tujuh-tempat duduk Outlander 2.0L 4WD, unit pemasangan tempatan, di khalayak ramai di Mid Valley Megamall hujung minggu baru-baru ini, menandakan tarikh pelancarannya kian menghampiri.

Buat masa ini, MMM hanya memasarkan varian Outlander 2.4L AWD yang dibawa masuk dari pasaran Jepun, yang dilancarkan di Malaysia pada April tahun lalu, dengan harga RM171,000. Dengan hadirnya varian 2.0L, pastinya memberikan pilihan kepada para pengguna di Malaysia apatah lagi ia ditawarkan pada harga pengenalan yang lebih rendah iaitu RM139,988.

GALERI: Mitsubishi Outlander 2.0L 4WD CKD dipertontonkan di Mid Valley – perincian didedahkah

Outlander 2.0L 4WD ini dijanakan oleh enjin 2.0 liter DOHC MIVEC bersama hamburan kuasa 145 PS dan 196 NM, serta dipadankan bersama transmisi INVECS-III CVT. Menurut MMM, ia mampu memberikan penjimatan bahan api sekitar 13.7 liter bagi setiap 100 km (13 liter per 100 km bagi varian 2.4 liter dengan 167 PS/222 Nm).

Seperti mana model 2.4L, Outlander 2.0L ini juga didatangkan dengan sistem 4WD pintar sebagai standard. Ia juga memiliki sistem Multi-Select 4WD dengan tiga pilihan mod iaitu 4WD Eco, 4WD Auto dan 4WD Lock, yang sesuai untuk semua keadaan jalan dan laluan termasuk off-road.

Bagi Outlander 2.0 CKD, luarannya tidak banyak berbeza dengan varian 2.4.. Lampu nyalaan siang LED, lampu belakang LED, antena sirip jerung, kamera undur dan pengesan parkir hadapan/belakang, semuanya masih sama, termasuklah roda 18-inci. Walau bagaimana pun, varian 2.0L CKD tidak ditampilkan dengan lampu utama LED, hanya lampu projektor halogen sahaja.

Di dalamnya, varian 2.0L tidak menerima tempat duduk balutan kulit, penukar pedal di belakang stereng, bumbung matahari, brek parkir elektronik, cermin pandang belakang anti-silau, tempat duduk pemandu larasan berkuasa dan tailgate berkuasa. Namun ia masih mengekalkan kemasukan tanpa kunci dan butang penghidup enjin, lampu utama dan bilah pengelap cermin auto, pendingin hawa auto dwi-zon dan unit paparan utama skrin sesentuh 7.0-inci dengan Air Gesture Control dan Apple CarPlay.

Bagi elemen keselamatannya, ia sama dengan varian 2.4L CBU, iaitu tujuh beg udara, ABD dengan EBD, Bantuan Brek, Kestabilan Aktif dan Kawalan Cengkaman (ASTC), Bantuan Mula Mendaki (HSA) dan cagak ISOFIX.

Khas untuk pasaran Malaysia, Outlander 2.0L CKD ini turut diberikan warna eksklusif iaitu Ruby Black, serta mengekalkan warna Red Metallic dan Solar White. Bagi warantinya pula, ia ditawarkan untuk lima-tahun dengan perbatuan tanpa terhad.

GALERI: Mitsubishi Outlander 2.0L 4WD CKD

GALERI: Mitsubishi Outlander 2.4L 4WD CBU

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required