UMW Toyota taja kereta rasmi Jelajah Malaysia 2017

UMW Toyota taja kereta rasmi Jelajah Malaysia 2017

UMW Toyota Motor telah berbesar hati menjadi penaja kenderaan rasmi bagi acara Jelajah Malaysia 2017, iaitu pertandingan basikal tertua di Asia.

Sebanyak 20 pasukan telah mengambil bahagian bagi acara kali ke-53 ini dan acara pelepasannya juga telah berlangsung dengan penuh meriah dari ibu pejabat UMW Toyota Motor, Shah Alam, yang berlangsung pagi tadi. Daripada 132 pelumba bagi 20 pasukan tersebut, Malaysia sendiri turut menghantar sembilan pasukan termasuk tiga pasukan negeri, antaranya Selangor, Perak dan Kedah, untuk mengambil bahagian, bagi merentasi pantai barat semenanjung, bermula hari ini dan bakal berakhis pada 7 Oktober 2017 di Alor Setar, Kedah.

Acara pelepasannya telah disempurnakan oleh Datuk Seri Halim Samah selaku Timbalan Presiden Dewan Negara, Amiruddin Shari; exco Negeri Selangor dan Akio Takeyama, Timbalan Pengerusi UMW Toyota Motor.

Menurut Presiden UMW Toyota Motor, Ravindran K, pembabitan syarikat ini sebagai penaja kenderaan rasmi bagi Jelajah Malaysia 2017 adalah sebagai bukti dan sokongan padu mereka di dalam penganjuran acara seumpamanya.

“Kami amat berbesar hati berpeluang menjadi penaja bagi Jelajah malaysia. Ini turut menjadi bukti bahawa kami amat menyokong acara dan aktiviti sihat sebegini,” ujarnya sebelum acara pelepasan bermula.

Untuk acara ini, UMW Toyota Motor telah menaja sebanyak sembilan unit kenderaan, iaitu model Lexus ES dan selebihnya model Toyota termasuk Vios, Camry, Avanza, Fortuner, Innova, Hilux dan Sienta.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required