GALERI: Toyota Fortuner 2.4 VRZ A/T 4×2 lengkap dengan aksesori tambahan dan pakej TRD Sportivo

GALERI: Toyota Fortuner 2.4 VRZ A/T 4×2 lengkap dengan aksesori tambahan dan pakej TRD Sportivo

UMW Toyota Motor Sdn Bhd telah memberikan naik taraf bagi SUV Fortuner, melihatkan ia ditambah dengan dua lagi varian iaitu 2.4 VRZ A/T 4×4 dan 2.4 VRZ A/T 4×2 yang dijual pada harga masing-masing RM195,800 dan RM185,500. Walaupun dua model baru ini berada di pertengahan, harganya lebih tinggi berbanding varian 2.7 SRZ A/T 4×4 paling atas iaitu RM181,800. Semua harga ini adalah termasuk GST, tanpa insurans bagi pendaftaran individu persendirian di Semenanjung Malaysia.

Semasa berita pengenalannya disiarkan, hanya gambar studio yang diberi, tapi kini ia sudah berada di bilik pameran dan kami bawakan kepada anda galeri penuh kenderaan ini. Model yang boleh dilihat dalam galeri ini adalah Fortuner 2.4 VRZ A/T 4×2, lengkap dengan barangan pilihan tambahan.

Ini termasuk pakej kit badan TRD Sportivo (gril hitam, spoiler depan dan belakang, jalur sports, lencana dan karpet), sistem DVD-AVN dengan kamera undur, monitor di atas bumbung, monitor pandangan panoramik (PVM) dan Blind Spot Monitor (BSM) dengan Rear Cross Traffic Alert (RCTA).

Untuk senarai kelengkapan secara standard, varian 2.4 VRZ mempunyai barangan hampir sama seperti varian 2.7 SRZ, antaranya termasuk lampu utama Bi-projector, Vehicle Stability Control (VSC), Hill Start Assist, tujuh beg udara SRS, pendingin hawa automatik, tempat duduk kulit berwarna coklat, pintu but kuasa elektrik, lampu kabus LED dan cruise control.

Varian 2.4 VRZ baru ini menggunakan enjin sama seperti varian permulaan 2.4 A/T 4×4 yang berharga RM169,800, iaitu unit empat silinder diesel 2,393 cc DOHC VNT yang berkuasa 148 hp dan 400 Nm tork, tetapi transmisi automatik enam kelajuannya boleh dikawal dengan tambahan pedal penukar di belakang stereng seperti varian 2.7 SRZ yang menggunakan enjin petrol 2,694 cc.

Semua varian Toyota Fortuner ini didatangkan bersama jaminan lima tahun tanpa sebarang had batuan, dan anda boleh melihat lebih lanjut berkenaan spesifikasi, serta membandingkannya dengan kenderaan lain di www.CarBase.my.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required