Mitsubishi Outlander 2.0L AWD CKD kini mula dijual

Mitsubishi Outlander 2.0L AWD CKD kini mula dijual

Mula dipertontonkan bulan lalu, SUV tujuh-tempat duduk Mitsubishi Outlander 2.0 AWD CKD kini mula dijual di Malaysia. Bagi tempoh terhad hingga hujung tahun nanti, ia dijual pada harga pengenalan RM139,988 atas jalan, tidak termasuk insurans. Dipasang di kilang Tan Chong di Segambut, model CKD ini RM31,000 lebih murah berbanding model Outlander 2.4 AWD sedia ada yang dibawa masuk dari Jepun.

Outlander 2.0L 4WD ini dijanakan oleh enjin 2.0 liter DOHC MIVEC menjana kuasa sebanyak 145 PS dan 196 Nm (kurang 22 PS dan 26 Nm berbanding model 2.4L), serta digandingkan dengan transmisi INVECS-III CVT. Transmisi ini menyalurkan kuasa kepada sistem Multi-Select 4WD, yang merangkumi mod 4WD Eco, 4WD Auto dan 4WD Lock.

Menurut MMM, ia mampu memberikan penjimatan bahan api sekitar 13.7 liter bagi setiap 100 km (13 liter per 100 km bagi varian 2.4 liter). Penampilan luarannya sama dengan versi 2.4L, cuma lampu utamanya tidak menggunakan unit LED projektor berkembar, tetapi ditukar kepada projektor halogen. Selebihnya kekal sama; lampu kabus dan lampu belakang LED serta rim 18-inci aloi.

Mitsubishi Outlander 2.0L AWD CKD kini mula dijual

Bagi ruang dalaman, model 2.0L ini didatangkan dengan tempat duduk balutan fabrik dan tidak mempunyai ciri paddle shifter, sunroof, brek parkir elektronik, tempat duduk berkuasa bagi pemandu serta pintu kuasa elektrik bagi ruang barangan belakang seperti mana model 2.4L. Ciri lain kekal sama.

Dari aspek ciri-ciri keselamatan, ia dilengkapi dengan tujuh-beg udara, ABS dengan EBD dan Brake Assist, Active Stability Control (ASC) dan Hill Start Assist. Turut disertakan ialah dashcam dengan pandangan 170 darjah serta filem penebat haba keselamatan.

Terdapat tiga pilihan warna bagi model ini – Red Metallic, Solar White dan warna baru Ruby Black yang khusus untuk pasaran Malaysia sahaja dan hanya untuk model 2.0 AWD ini. Jaminan lima tahun tanpa had perbatuan adalah standard.

GALERI: Mitsubishi Outlander 2.0L AWD CKD

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required