AmGeneral Insurance lancarkan perlindungan Auto365

AmGeneral Insurance lancarkan perlindungan Auto365

Syarikat penyedia insurans, AmGeneral Insurance telah mengumumkan produk terkininya, dikenali sebagai Auto365 Comprehensive Premier, sebuah pakej insurans yang diperkenalkan berikutan langkah liberalisasi insurans kenderaan yang bermula Julai lalu. Pakej ini disifatkan sebagai penawaran paling menyeluruh yang ada setakat ini.

Pakej Auto365 ini turut merangkumi perlindungan bagi kerosakan yang tidak disengajakan, kerosakan akibat cubaan dicuri, objek yang dijatuhkan oleh pihak lain, bantuan tunda sejauh 200 km serta elaun ehsan di atas kehilangan kenderaan pada kadar sehingga 5% daripada nilai yang diinsuranskan atau RM5,000 bagi setiap kejadian, yang mana lebih rendah.

Produk ini turut menawarkan jaminan tiga tahun bagi kerja-kerja yang dilakukan oleh bengkel yang disahkan, serta termasuk perlindungan sebahagiannya daripada kejadian yang disebebkan oleh alam sekitar bagi kerosakan sehingga 20% daripada jumlah yang diinsuranskan.

“Kami kini berada di dalam kedudukan terbaik untuk memberikan perkhidmatan dan perlindungan yang menyeluruh kepada pelanggan, melalui rangakaian 7,000 ejen dan rakan kongsi diseluruh negara. Auto365 akan menjadi pemangkin kepada strategi liberalisasi insurans kami seterusnya,” jelas CEO AmGeneral Insurance, Derek Roberts.

Sama seperti pendekatan yang dikenakan berkait liberalisasi insurans kenderaan di sini, harga bagi pakej Auto 365 akan dinilai berdasarkan profil risiko pelanggan individu, dan bukannya seperti yang diamalkan sebelum ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required