Gran Turismo Sport tampilkan suasana di Malaysia

<em>Gran Turismo Sport</em> tampilkan suasana di Malaysia

Di pejabat paultan.org ini, memang ramai yang gemar bermain permainan video lumba, dan bila Gran Turismo Sport keluar Selasa lalu, mereka terus membelinya untuk menikmati permainan baru ini. Setelah dibelek-belek, rupanya Malaysia turut ditampilkan dalam permainan video ini, iaitu melalui fungsi Scape baru, dengan lapan lokasi terkenal.

Scape ini adalah satu tambahan kepada Photo Mode, di mana pemain boleh meletakkan kereta virtual mereka di dalam satu gambar digital dinamik tinggi (HDR). Setiap gambar menampilkan informasi tenaga cahaya daripada tempat tersebut, termasuk pantulan, kedudukan matahari dan keterangan. Hasilnya memang serupa seperti gambar sebenar.

Terdapat lebih 1,000 lokasi dalam Scape, dan Malaysia adalah antara tiga negara Asia Tenggara yang ditampilkan. Dua lagi adalah Brunei dan Vietnam. Antara tempat di Malaysia yang ditampilkan adalah Menara Berkembar Petronas (diambil daripada atas tempat letak kereta di Jalan Binjai yang kini telah dirobohkan), Bangunan Sultan Abdul Samad dan beberapa lokasi di Melaka, berhampiran Jonker Street.

Ditambah pula dengan satu lagi ciri yang membolehkan anda mengubah no plet pada kenderaan, pasti ramai yang boleh tertipu dengan menyangka anda betul-betul mengambil gambar kereta eksotik tersebut di tempat-tempat yang disediakan. Walaubagaimanapun, anda masih belum boleh berlumba di Malaysia dalam permainan ini kerana Litar Sepang masih belum ditampilkan dalam senarai litar.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required