Hyundai BTR Edition Elantra Sport – model konsep yang bakal dipertontonkan di SEMA, Las Vegas

Hyundai BTR Edition Elantra Sport – model konsep yang bakal dipertontonkan di SEMA, Las Vegas

Pertunjukan SEMA yang berlangsung di Las Vegas, Amerika Syarikat memang sentiasa menjadi hab bagi mempertontonkan jentera produksi yang menerima talaan khas. Bagi SEMA kali ini, Hyundai turut mengambil kesempatan mempertontonkan model konsep BTR Edition Elantra Sport.

Blood Type Racing, yang bertanggungjawab mengubah imej dan talaan Hyundai Elantra Sport ini, termasuk mengaplikasikan kid badan AutoArt dan cat yang berbeza bagi luarannya. Malah ia turut menampikkan lip kit hadapan ‘track-ready’ dan wing belakang, dengan roda 19-inci yang dibaluti tayar Toyo T1 Sport.

Model konsep ini turut direndahkan dengan menggunakan suspensi gegelung HSD, serta dipadankan dengan kit brek Fella. Modifikasi casis yang lain melibatkan sway bar, pedakap topang tambahan, dan pedakap casis daripada Pierce Motorsports.

Di bawah hudnya, Elantra Sport hadir dengan enjin petrol 1.6 liter pengecas turbo empat-silinder, turut menerima corong pengambilan udara baharu, ECU yang disemak semula dan sistem suntikan metanol/air Devil Own. Tiada anggaran kuasa didedahkan, namun secara standardnya, Elantra Sport mampu menghasilkan 205 PS dan tork 265 Nm.

Di dalamnya, masih tiasa foto yang didedahkan. Namun difahamkan, bahagian kabin juga telah diolah, termasuk menerima padanan roda stereng gentian karbon, upholstery dan alas lantai jahitan-berlian baharu. Lain-lain elemen termasuk pencahayaan dalaman LED dan set kustom bagi ruang penyimpanan bagasi.

GALERI: Hyundai Elantra 1.6 Sport

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required