BMW G 310 GS akan tiba di Malaysia dalam bulan ini

BMW G 310 GS akan tiba di Malaysia dalam bulan ini

Selepas model G 310 R, BMW Motorrad Malaysia akan membawa sebuah lagi model motosikal kapasiti rendah iaitu G 310 GS ke pasaran Malaysia. Model ini pertama kali muncul secara global semasa pameran EICMA tahun lepas, dan dijangka dapat memuaskan mereka yang mencari sebuah model jelajah.

G 310 GS ini dianggap sebagai ‘adik kecil’ kepada model popular R1200 GS, dan ia dikuasakan oleh enjin 313 cc DOHC, dengan padanan kotak gear enam kelajuan sama seperti G 310 R. Kuasa yang mampu dihasilkan adalah 34 hp pada 9,500 rpm dan 28 Nm tork pada 7,500 rpm. Berat keseluruhan yang dicatat pula adalah 169.5 kg.

Kedudukan tinggi motosikal ini didapati daripada penggunaan fork hadapan USD 41 mm (pergerakan 49 mm lebih banyak berbanding G 310 R) dan monoshock belakang dengan pelarasan pra beban yang dipasang pada lengan ayun aluminium. Rim yang digunakan pula bersaiz 19 inci di hadapan dan 17 inci di belakang.

BMW G 310 GS akan tiba di Malaysia dalam bulan ini

Secara standard, motosikal ini datang dengan brek ABS, dan pemilik mempunyai pilihan untuk menambah barangan yang bersesuaian dengan penggunaannya seperti beg barangan, soket 12V, tempat duduk 820 mm atau 850 mm, tongkat tengah serta alat navigasi.

Di Eropah, G 310 GS ini dijual pada harga 4,750 Euro (RM21,244), namun harga bagi pasaran Malaysia masih belum diumumkan. Bagi G 310 R, semasa pelancarannya di Malaysia Ogos lalu, harga yang ditetapkan adalah RM26,900 termasuk GST.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required