Tokyo 2017: Honda Sports EV Concept tampil perdana

Tokyo 2017: Honda Sports EV Concept tampil perdana

Menunjukkan betapa seriusnya Honda di dalam menghasilkan kenderaan dengan bahan api alternatif, terbaru, menerusi pentas Tokyo Motor Show 2017, Honda telah memperkenalkan buat julung kalinya model Honda Sports EV Concept.

Menurut CEO Honda, Takahiro Hachigo, Honda Sports EV Concept ini merupakan satu daripada tiga model konsep kereta mobiliti masa hadapan janaan enjin elektrik (EV) yang didedahkan hari ini, iaitu selain Honda NeuV dan Honda Urban EV.

“Sports EV Concept ini adalah cadangan terbaru kami. Di mana kami sememangnya sentiasa mahu memberikan pengalaman pemanduan yang menyeronokkan buat para pelanggan di samping pengendalian kenderaan yang bersifat sporty. Berdasarkan platform EV yang sama seperti Urban EV Concept, namun Sports EV Concept ini memiliki pusat graviti yang lebih rendah untuk memberikan pengalaman pemanduan yang lebih sporty,” ujarnya kepada pihak media pagi tadi.

Bagi rekaannya pula, Hachigo berkata, model konsep ini mengadaptasikan pakej yang lebih rendah dan lebar iaitu mewakili “kecantikan” bagi kereta sport, dan pihaknya yakin ia mampu menarik perhatian ramai kelak.

Walau bagaimana pun, Hachigo tidak mendedahkan sebarang perincian mengenai model konsep sport ini, malah juga tidak memberikan sebarang jawapan, bilakah model ini bakal diproduksikan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required