Tokyo 2017: Subaru Viziv – WRX generasi seterusnya?

Tokyo 2017: Subaru Viziv – WRX generasi seterusnya?

Tahun ini di Tokyo, Subaru tak mahu mengalah dalam mempamerkan model terbaru; ini Subaru Viziv Perfomance Concept. Secara ringkasnya, apa yang ingin ditampilkan oleh pengeluarnya ialah sebuah rekaan dan penampilan sedan sport generasi seterusnya. Adakah ini petunjuk kepada model WRX generasi seterusnya?

Model konsep terbaru ini – yang merupakan sedan pertama bagi barisan kajia rekaan di bawah nama Viziv – mengambil ilham daripada beberapa model ikonik Subaru; Legacy – yang membangunkan definisi bagi jenama ini selaku kereta untuk pemandu; Impreza – yang menggungguli Kejuaraan Rali Dunia; WRX – jentera yang mendominasi perlumbaan kereta serata dunia.

Viziv sedan ini dibangunkan dengan 4,630 mm panjang, 1,950 mm lebar dan 1,430 mm tinggi – jarak antara roda pula ialah 2,730 mm. Rim 20-inci terselindung di bawah lengkung bahagian tayar yang dilanjutkan menggunakan bahan gentian karbon bagi mendapatkan bentuk yang menurut Subaru disifatkan sebagai sedan sport generasi baru yang “merangkum keseronokan pemanduan”.

Tokyo 2017: Subaru Viziv – WRX generasi seterusnya?

Material gentian karbon turut digunakan pada bahagian lain, seperti bampar depan, scoop bonet dan diffuser belakang yang menempatkan empat hujung ekzos dengan lampu kabus penggayaan Japan GT. Menyerikan lagi rekaannya adalah penggunaan pemegang pintu yang tersorok, gril depan dengan pencahayaan serta kamera EyeSight Subaru yang disekalikan pada bahagian bumbung karbon.

Sama ada Subaru WRX generasi terkini akan mengambil rekaan yang mirip model ini atau tidak, itu masih menjadi persoalan. Tetapi, berdasar sejarah peralihan dari model konsep ke model produksi Subaru akhir-akhir ini, ia mungkin tidak akan berlaku. Apa pandangan anda tentang rekaan ini?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required