Tokyo 2017: Subaru WRX STI S208 – 329 PS, 432 Nm

Tokyo 2017: Subaru WRX STI S208 – 329 PS, 432 Nm

Subaru WRX STI S208 telah melakukan penampilan perdana di Tokyo Motor SHow 2017. Difahamkan hanya 450 unit sahaja yang akan diproduksi dan untuk pasaran Jepun sahaja. Model ini telah menerima peningkatan estetika termasuk bagi prestasinya, lebih kurang dengan model terdahulu WRX STI S207.

Di bawah bonetnya, ia dipadankan dengan enjin EJ20 2.0 liter pengecas turbo empat-silinder yang mampu memuntahkan kuasa sehingga 329 PS pada 7,200 rpm dan tork 432 Nm dari 3,200 hingga 4,800 rpm. Ia juga dipadankan dengan transmisi manual enam-kelajuan yang menyalurkan kuasa ke semua rodanya.

Daripada segi penggayaanya, S208 didatangkan dengan NBR Challenge Package termasuk spoiler lips hadapan dan belakang, roda aloi BBS hitam 19-inci serta skirt sisi. Malahan ia juga dilengkapi dengan wing belakang dan bumbung gentian karbon, serta perkataan ‘S208’ di bahagian belakang.

Untuk bahagian kabinnya, ia ditampilkan dengan roda stereng balutan Alcantara dengan jahitan kontras serta logo STI di bahagian jejari bawah, kekemasan merah berkilat termasuk pada bahagian papan pemuka utama, pedal aluminium dan tempat duduk bucket balutan kulit. Plat nombor siri juga diletakkan di antara penukar gear dengan pemilih SI-DRIVE untuk menunjukkan tahap eksklusiviti model ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required