BMW G310GS tiba di pasaran Malaysia – RM29,900

BMW G310GS tiba di pasaran Malaysia – RM29,900

Beberapa hari selepas berita ketibaannya diumum, kini BMW Motorrad Malaysia melancarkan G 310 GS untuk pasaran Malaysia. Harga yang ditetapkan untuk model ini adalah RM29,900, termasuk GST dan ia didatangkan dalam pilihan tiga warna iaitu Cosmic Black, Racing Red dan Pearl White Metallic.

Model ini dikuasakan enjin sama seperti G 310 R yang dijual pada harga RM26,900, iaitu unit satu silinder 313 cc suntikan bahan api elektronik berkuasa 34 hp pada 9,500 rpm dan 28 Nm pada 7,500 rpm, manakala kotak gear yang digunakan adalah unit enam kelajuan dengan sistem rantai. Enjin ini juga menerima penarafan emisi Euro 4.

Membawa nama GS, model ini turut mewarisi aspek kelasakan seperti model yang lebih besar dengan di hadapan terdapat rim 19 inci, fork USD 41 mm, cakera brek tunggal 300 mm dan angkup empat piston, manakala di belakang pula terdapat rim 17 inci, monoshock dengan pelarasan pra beban, cakera brek 240 mm dan angkup satu piston. Jarak pergerakan suspensi yang disediakan adalah 180 mm dan breknya dilengkapi ABS dual-channel.

Model ini juga menawarkan pengendalian yang mudah dengan berat hanya 169 kg, tinggi tempat duduk 835 mm (disediakan juga pilihan tempat duduk rendah 820 mm dan tinggi 850 mm) dan jarak roda 1,420 mm. Ukuran keseluruhannya adalah 2,075 mm panjang, 880 mm lebar dan 1,230 mm tinggi, manakala tangki minyak pula boleh diisi dengan 11 liter bahan api.

Semestinya, sebagai sebuah motosikal jelajah, G 310 GS disediakan dengan pelbagai pilihan tambahan aksesori seperti beg barangan, tempat meletak unit navigasi dan pelbagai lagi kelengkapan supaya dapat memberi kesenangan kepada penggunanya apabila menunggang.


Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required