Hennessey VelociRaptor 6×6 bakal muncul di SEMA

Hennessey VelociRaptor 6×6 bakal muncul di SEMA

Hennessey Performance akan mempamerkan sebuah trak, dikenali sebagai VelociRaptor 6×6 ketika pameran SEMA nanti. Secara ringkasnya, ia adalah sebuah Ford F-150 Raptor 2017 yang diberi banyak pertambahan lain, termasuk dua lagi roda untuk menjadikannya sistem pacuan 6×6.

“VelociRaptor 6×6 kami sangat agresif, termasuk pacuan kesemua enam rodanya. F-150 Raptor 2017 akan menjadi satu daripada trak serba boleh yang pernah dihasilkan, dan kami teruja untuk meletakkannya ke satu tahap yang lebih tinggi dari segi prestasi serta menjadikannya lebih eksklusif,” ujar pengasasnya, John Hennessey.

Harganya bermula dari US$295,000 (RM1,250,947) dan termasuk Raptor biasa, yang akan diubah suai oleh Hannessey Performance untuk menjadikannya pacuan 6×6, suspensi Fox yang dinaiktaraf, rim 20-inci dan tayar off-road, bampar dengan rekaan baru, sports bar dan lampu LED.

Kalau banyak duit, pembeli boleh memilih untuk mendapatkan naik taraf VelociRaptor 600 turbo berkembar bagi jentera 6×6 ini. Pakej naik taraf dengan 600+ hp ini termasuk pengecas turbo berkembar, sistem ekzos tahan karat, tambahan intercooler depan serta ECU yang ditala semula. Ini turut ditawarkan pada Raptor pacuan empat roda biasa.

Perlukan lebih lagi? Syarikat ini juga menawarkan pakej naik taraf brek Brembo, rim dan tayar yang lebih besar, pencahayaan LED, kemasan ruang dalaman khusus serta sistem armour. Agak berlebihan naik taraf yang dilakukan? Atau anda masih lebih sukakan Mercedes-AMG G 63 6×6?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required