BMW panggil semula 1.4j kenderaannya di Amerika ekoran risiko kebakaran – X3, X5 antara terbabit

BMW panggil semula 1.4j kenderaannya di Amerika ekoran risiko kebakaran – X3, X5 antara terbabit

BMW memanggil semula 1.4 juta kenderaan di seluruh Amerika Syarikat ekoran terdapat dua kes risiko kebakaran. Menurut Pengurusan Keselamatan Pengangkutan Lebuhraya Nasional (NHTSA) di sana, kenderaan yang terbabit adalah buatan antara 2006 dan 2011.

Panggilan pertama melibatkan sebanyak 740,561 kenderaan termasuk 1 Series (2008-2011), 3, 5 Series, X3, X5 dan Z4 buatan tahun 2007-2011 disebabkan masalah injap pengaliran kotal engkol positif (PCV) yang dikatakan boleh mencetuskan haba panas, sekiranya terjadi litar pintas. Malahan ia boleh menyebabkan injap PCV di bahagian terbabit cair, sekaligus mendatangkan risiko kebakaran jika kenderaan tersebut tidak digunakan. Semua pemilik akan dimaklumkan dan pengedar akan menggantikan pemanas injap PCV terbabit secara percuma.

Syarikat ini juga memanggil semula sebanyak 672,775 unit bagi 3 Series (2006-2011) termasuk M3 ekoran pendawaian dan penyambung elektrikal bagi sistem yang mengawal aliran udara bagi sistem kawalan suhu didapati bermasalah. Penyambung tersebut boleh menjadi panas dan cair, sekaligus mendatangkan risiko kebakaran sekiranya kenderaan tidak digunakan.

Malah BMW juga akan memaklumkan kepada semua pemilik kenderaan yang terlibat, dan komponen yang bermasalah itu akan digantikan secara percuma. Setakat ini, terdapat tiga laporan kecederaan bagi kes kedua.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required