Nissan GT-R Pure 2018 masuk pasaran USA – 565 hp

Nissan GT-R Pure 2018 masuk pasaran USA – 565 hp

Nissan USA telah mengumumkan harga dan perincian bagi GT-R 2018, termasuk varian GT-R Pure. Dijual pada harga bermula USD99,990 (RM424,189), GT-R Pure dijanakan oleh enjin 3.8 liter pengecas turbo-berkembar V6 yang mampu menghamburkan kuasa sehingga 565 hp. Bagi enjin ini, setiap silinder turut menampilkan lapisan unik plasma pada bahagian dindingnya, dengan sistem pengambilan persendirian bagi setiap bank silindernya. Pengecas turbo berkembar yang penuh berkuasa ini juga mengambil kelebihan daripada rekabentuk Premium Midship (PM) untuk keseimbangan yang lebih optimum.

Enjin ini dipadankan dengan transmisi dwi-klac enam-kelajuan dengan tiga mod-pemanduan. Apabila pemanduan menggunakan R-Mode, transmisinya bertukar dengan lebih pantas iaitu dalam tempoh 0.15 saat. Selain itu, ia turut ditampilkan dengan ATTESA E-TS® All-Wheel Drive (AWD) yang menghantar tork ke roda belakang, dan roda hadapan dalam pembahagian 50% setiapnya. Malah turut memberikan respon yang lebih optimum bagi stereng, sekaligus meningkatkan keyakinan dalam pemanduan AWD.

Bukan itu sahaja, ia turut dilengkapi dengan sistem suspensi Bilstein® DampTronic® yang mengawal peredam penyerap hentak boleh laras. Ia turut ditampilkan dengan tiga mod pemilihan pemanduan dan membantu mengawal kelajuan kenderaan, pendikitan, tork, engine rpm dan brek serta pengendalian yang lebih optimum.

Nissan GT-R Pure 2018 masuk pasaran USA – 565 hp

Selain itu, lain-lain elemen yang membantu pengendalian, termasuk Advanced Vehicle Dynamic Control (VDC) dan sistem brek Nissan/Brembo® turut ditampilkan.

Untuk bahagian luarannya, ia dilengkapi dengan lampu utama multi-LED, lampu belakang LED, roda aloi Super-lightweight 20-inci, ekzos titanium.

Nissan GT-R Pure ini turut ditawarkan dengan Pakej Dalaman Premium baharu ‘Kuro Night’. Selain sistem paparan Driver-configurable Multi-Function yang bekerjasama dengan Polyphony Digital®, pereka pemainan perlumbaan Gran Turismo®, untuk sistem intuitif seperti prestasi pemanduan, pendikiran, data g-force dan sebagainya serta sistem Navigasi Nissan dengan skrin bersaiz lapan-inci, NissanConnect® Services dikuasakan oleh SiriusXM® bagi sambungan telefon pintar, sambungan Apple CarPlay, Paparan RearView, butang penghidup enjin pintar, sistem audio Bose dengan 11-pembesar suara dan tempat duduk balutan kulit.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required