Chevrolet Corvette ZR1 2019 – 755 hp, 969 Nm tork

Chevrolet Corvette ZR1 2019 – 755 hp, 969 Nm tork

Chevrolet baru memperkenalkan Corvette ZR1 2019, yang menetapkan tahap baru bagi kenderaan muscle dari Amerika Syarikat. Model baru ini lebih aerodinamik, lebih berprestasi dan sudah tentu, lebih berkuasa daripada sebelum ini.

Enjin V8 LT5 6.2 liter supercharge pada kereta sport ini mampu menghasilkan 755 hp dan 969 Nm tork, dan semua kuasa ini disampaikan ke tayar belakang melalui transmisi manual tujuh kelajuan. Buat pertama kalinya juga bari model baru ini, pengguna mempunyai pilihan transmisi automatik lapan kelajuan.

Jumlah yang mampu dihasilkan ini adalah 105 hp dan 88 Nm lebih banyak berbanding model Z06, dan ia dilengkapi dengan sistem penyejukan tambahan, iaitu empat tambahan radiator. Angin yang pergi ke radiator ini datang melalui skup udara di atas bonet serta salur udara lain di bahagian hadapan.

Chevrolet Corvette ZR1 2019 – 755 hp, 969 Nm tork

Bagi memastikan kereta dapat melekat atas jalan dengan baik, ZR1 ini dilengkapi dengan pakej aerodinamik yang agresif, termasuk di bawah bampar hadapan, dan dua pilihan sayap belakang. Apabila menggunakan sayap belakang Low Wing standard, kereta ini boleh mencecah sehingga 335 km/j dan daya tolak ke bawah yang mampu dihasilkan pula adalah 70% lebih baik berbanding Z06 standard.

Pilihan sayap belakang High Wing pula boleh dilaras pada dua kedudukan dan ia adalah sebahagian daripada pakej ZTK Performance, yang turut memberi splitter besar di hadapan dengan hujung gentian karbon, tayar Michelin Pilot Sport Cup 2, talaan khas dan penyerap Magnetic Ride Control untuk cengkaman lebih baik.

Chevrolet Corvette ZR1 2019 – 755 hp, 969 Nm tork

Namun, jika anda mahukan sesuatu yang lebih menonjol, pakej Sebring Orange Design adalah pilihannya, di mana ia mempunyai angkup brek yang berwarna lebih terang, jalur pada splitter dan tepi pintu, tali pinggang dan jahitan pada bahagian dalam. Warna luaran yang digunakan adalah Sebring Orange Tintcoat.

Untuk bahagian dalam, ZR1 datang secara standard dengan tempat duduk balutan kulit, dan boleh dipilih dengan kemasan suede atau kulit Nappa, bersama liang pengudaraan. Turut ditawarkan adalah sistem bunyi premium, dan roda stereng dengan kemasan gentian karbon, tempat duduk sport dan pengumpul data prestasi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required