Boon Siew perkenalkan Honda Beat baru – RM5,724

Boon Siew perkenalkan Honda Beat baru – RM5,724

Boon Siew Honda (BSH) kini memperkenalkan model skuter automatik Honda BeAT 2017 dengan corak grafitti baru untuk tampil lebih ranggi. Model ini juga dilengkapi tayar tanpa tiub dengan empat pilihan warna diberikan; Space Magenta Metallic (warna baru), Pearl Nightfall Blue, Pearl Magellanic Black dan Vivacity Red.

“Tahun lalu, BSH melancarkan Honda BeAT untuk pasaran penunggang muda. Kini, kami menambahbaikkan rekabentuknya dengan warna-warna baharu serta corak grafik terkini. Ia bukan sahaja mempunyai kelengkapan keselamatan yang sesuai untuk para pelajar menunggangnya untuk aktiviti seharian, ia kini lebih bergaya,” jelas CEO BSH Nobuhide Nagata.

Antara ciri-ciri lain yang melengkapi model ini ialah Sistem Brek Combi, Smart Lock System yang mengekalkan skuter ini dalam keadaan breknya dikunci ketika enjin dihidupkan, serta ciri umum bagi skuter, iaitu Side Stand Switch, yang akan mematikan enjin sekiranya tongkat diturunkan.

Model ini menggunakan enjin 108.2 cc dengan teknologi kurang geseran serta lengkap dengan ciri suntikan minyak PGM-FI. Enjin ini menjana sebanyak 6.46 KW (8.77 PS) @ 7,500 rpm dan 9.14Nm @ 6,000 rpm tork. Kapasiti tangki petrolnya pula ialah empat liter. Berat keseluruhannya ialah 94 kg.

Honda BeAT 2017 ini dijual pada harga RM5,724, termasuk GST. Dan, menurut BSH lagi, ini merupakan model skuter pertama yang menerima pengiktirafan EEV di Malaysia.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required