China sememangnya terkenal dengan produk-produk tiruan dari segenap jenis produk – industri automotif turut tidak terkecuali. Terbaharu, trak pikap F-150 dari Ford dipilih sebagai ‘inspirasi’ rekaan untuk trak dari jenama Projen yang berasal dari republik rakyat tersebut, dan lebih menarik produk tiruan berkenaan lebih terarah ke varian paling garang dan berkuasa iaitu Raptor.

Projen sebenarnya merupakan subsidiari dari Lifan. Trak pikap binaan mereka ini secara jelas meniru rekabentuk trak binaan Ford tersebut bermula dengan lampu hadapan berbentuk hampir sama seperti Ford F-150 generasi ketiga. Kemudian ia turut diberikan gril hadapan yang besar seperti Raptor dengan perkataan ‘PROJEN’ yang juga tunjukkan pada bahagian belakang.

Ciri lain yang turut diberikan pada trak ini yang menjadikan ia seperti Raptor adalah pada skid plate yang berwarna perak, side step, lampu belakang serta rim besar yang diberikan tayar off-road yang tebal.

Walaupun ia begitu bergaya seperti Raptor, Projen ini tidaklah berkuasa seperti trak Amerika berkenaan kerana ia hanya dijana enjin 2.5 liter turbodiesel berbanding Raptor tulen yang dikuasakan enjin Ecoboost V6 3.5 liter.