Perodua Myvi 2018 cecah 15,500 unit tempahan, 1,900 telah dihantar – 84% varian 1.5L, kelabu paling popular

Perodua Myvi 2018 cecah 15,500 unit tempahan, 1,900 telah dihantar – 84% varian 1.5L, kelabu paling popular

Perodua telah menerima tempahan yang begitu menggalakkan bagi Myvi 2018 yang dilancarkan pada 16 November lalu, iaitu kini mencecah 15,500 unit. Data ini didedahkan oleh presiden dan CEO Perodua Datuk Aminar Rashid Salleh semalam. Katanya lagi, setakat ini sebanyak 1,900 unit telah dihantar kepada para pelanggan.

Walau pun jumlah ini belum mampu memecah rekod yang dicipta Perodua sendiri, namun sambutan yang begitu menggalakkan ini masih memperkukuhkan kedudukan Myvi sebagai salah satu model terhangat di pasaran Malaysia. Malah Perodua turut mendedahkan, 84% daripada tempahan yang diterima adalah daripada varian 1.5 liter (High dan Advance). Dan warna yang paling popular bagi Myvi 1.5L ialah Granite Grey Metallic (kelabu metalik), iaitu eksklusif bagi Myvi dengan kapasiti enjin terbesar itu.

Menurut Aminar, disebabkan sambutan yang diterima ini, Perodua telah memulakan jadual kerja lebih masa di kilang pengeluarannya yang menghasilkan Myvi, dan produksi hujung minggu juga akan diteruskan sehingga akhir 2017. Ini adalah bagi memastikan ia mampu mengikuti jadual penghantaran yang ditetapkan walau pun bos besar Perodua ini tidak memperincikan tentang tempoh menunggu pada masa ini.

Kesemua varian kini dilengkapi dengan sistem brek ABS dan EBD serta Kawalan Kestabilan Kenderaan (VSC) sebagai ciri standard. Model 1.3L menerima empat-beg udara, manakala 1.5L pula mendapat enam-beg udara. Myvi telah menjalani ujian pelanggaran keselamatan ASEAN NCAP bulan lalu dan ia menerima penarafan lima-bintang.

Selain dari kelengkapan keselamatan asas diatas, Myvi kini turut dilengkapi dengan pakej bantuan pemanduan digelar Advance Safety Assist (ASA) yang ditawarkan untuk model 1.5 Advance. Pakej ini terdiri daripada empat sistem berbeza iaitu Pre-Collision Warning (PCW), Pre-Collision Braking (PCB), Front Departure Alert (FDA) dan Pedal Misoperation Control (PMC).

Perodua Myvi 2018 ditawarkan dengan empat varian model yang bermula dengan varian asas 1.3 Standard G manual berharga RM44,300 dan RM46,300 untuk automatik, RM48,300 untuk 1.3 Premium X, RM51,800 untuk 1.5 High, manakala varian tertinggi 1.5 Advance pula berharga RM51,800. Kesemua harga yang dinyatakan adalah harga atas jalan dengan insuran bersama waranti lima-tahun/150,000 km.

Untuk mengetahui selanjutnya berkenaan Myvi 2018, anda boleh baca perbandingan antara spesifikasi DI SINI, ulasan pandu ujinya, dan juga spesifikasi penuh di laman Carbase.my.

GALERI: Perodua Myvi 2018 1.5 Advance

Perodua Myvi 2018 1.3 Premium X

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required