Toyota FT-AC tampil di LA – untuk gaya hidup lasak

Toyota FT-AC tampil di LA – untuk gaya hidup lasak

Toyota telah membawa sebuah kenderaan konsep yang dinamakan sebagai FT-AC ke Los Angeles Auto Show 2017, dan ia mengetengahkan gaya sebuah SUV/crossover yang ranggi, dan boleh disesuaikan dengan pengguna yang mempunyai gaya hidup aktif. Satu tambahan yang menarik, kereta ini mempunyai kamera yang boleh merekod pengembaraan pemiliknya.

Kamera tersebut terletak di cermin sisi (boleh dicabut jika mahu), dan ia lengkap dengan fungsi infra merah supaya boleh merekod video waktu cahaya kurang ataupun malam. Ia turut dibantu dengan lampu penanda LED di hadapan, yang juga boleh bertindak sebagai flash apabila mengambil gambar. Fugnsi WiFi hotspot pada kenderaan ini membolehkan pengguna memuat naik video atau gambar yang dirakam ke internet, seterusnya melakukan pelarasan dan menyiarkannya menggunakan peranti elektronik.

Dengan fungsi WiFi ini juga, pengguna FT-AC boleh melakukan siaran langsung untuk tatapan orang ramai. Selain daripada itu, kenderaan konsep ini juga didatangkan dengan lampu LED di atas bumbung yang boleh dikawal melalui peranti elektronik, serta rak basikal di belakang, yang boleh dikeluarkan dan dimasukkan ke dalam kereta secara mudah.

Toyota FT-AC tampil di LA – untuk gaya hidup lasak

Dimensi dan spesifikasi terperinci kenderaan ini tidak disiarkan, tetapi ia datang dengan tinggi yang mencukupi untuk pelbagai permukaan, bersama rim 20 inci dan tayar all-terrain. Bahagian bawah kenderaan dilindung dengan skid plate, manakala di hadapan pula terdapat cangkuk untuk menarik kenderaan sekiranya terkandas. Lampu utama FT-AC adalah unit LED, sementara bagi lampu kabus (juga LED) ia boleh dicabut dan dipasang pada basikal untuk kayuhan malam.

Di bawah hud FT-AC terdapat enjin petrol dan sistem pacuan semua roda, dengan sistem torque vectoring maju yang boleh membahagikan kuasa kepada tayar tertentu bergantung kepada permukaan dan cengkaman yang diperlukan. Toyota juga sedang mempertimbangkan versi hibrid untuk FT-AC versi akan datang, seterusnya menggabungkan kuasa offroad dan penjimatan bahan api.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required