Volkswagen Malaysia jual Beetle Edisi Terhad secara eksklusif di Lazada – 12 unit, dua varian dan RM112k!

Volkswagen Malaysia jual Beetle Edisi Terhad secara eksklusif di Lazada – 12 unit, dua varian dan RM112k!

Baru-baru ini, Volkswagen Passenger Cars Malaysia (VPCM) dan SEA Lazada Malaysia telah mengumumkan satu kolaborasi bersejarah yang bakal menyaksikan 12 unit Volkswagen Beetle dijual secara dalam talian.

Kerjasama itu memberi peluang kepada rakyat Malaysia untuk memiliki sebuah Volkswagen Beetle edisi terhad yang eksklusif. Ia boleh dibeli dengan mudah menerusi platform Lazada sempena kempen Online Revolution Lazada yang bermula 12 hingga 14 Disember 2017.

Hanya 12 unit Beetle edisi terhad akan dijual secara dalam talian pada harga RM112,112 seunit (tanpa pendaftaran dan insurans). Tawaran ini hanya sah di Semenanjung Malaysia sahaja. Ia turut didatangkan dengan jaminan pengeluar dan bantuan tepi jalan selama lima-tahun.

Volkswagen Malaysia jual Beetle Edisi Terhad secara eksklusif di Lazada – 12 unit, dua varian dan RM112k!

Beetle edisi terhad didatangkan dalam dua rekaan iaitu “Herbie 53” dalam warna putih (Pure White) dan putih perak (White Silver) serta “Hot Bug” yang berwarna merah (Tornado Red).

Kedua-duanya masih dijana enjin 1.2 TSI pengecas turbo empat-silinder berkuasa 105 PS dan tork 175 Nm, digandingkan bersama transmisi klac-berkembar automatik DSG tujuh-kelajuan. Begitu juga ciri keselamatan, ia diberikan sistem brek ABS dengan EBD, ESC, bantuan mula mendaki, kawalan jarak parkir (hadapan/belakang), empat beg udara dan cagak Isofix.

Ia turut ditampilkan dengan stereng multi fungsi yang dibalut kulit, skrin sentuh ‘Composition Colour’ bersaiz 5.8-inci dengan ciri USB, Bluetooth, lapan-unit pembesar suara dan fabrik ‘Pepita’ pada tempat duduknya.

Volkswagen Malaysia jual Beetle Edisi Terhad secara eksklusif di Lazada – 12 unit, dua varian dan RM112k!

“Pembelian kereta edisi terhad yang ikonik ini melalui platform e-dagang adalah sesuatu yang belum pernah kami lakukan. Ini memang sejarah pertama buat Volkswagen, dan kami ingin mengucapkan terima kasih kepada Lazada atas peluang untuk bekerjasama, dan tidak ketinggalan juga rakan-rakan pengedar kami untuk sokongan yang diberikan terhadap inisiatif ini,” ujar
Pengarah Urusan VPCM, Erik Winter.

Manakala Ketua Pegawai Eksekutif Lazada Malaysia, Hans-Peter Ressel pula berkata, “Di Lazada Malaysia, kami sentiasa berusaha untuk menawarkan perkhidmatan yang boleh memberi pengalaman kepada pelanggan dan akhirnya mampu memenuhi keperluan rakyat Malaysia dengan lebih baik. Kolaborasi ini merupakan bukti bahawa pelanggan boleh membeli apa sahaja menerusi platform kami dengan kereta dijual secara dalam talian buat pertama kalinya di Malaysia.”

Pelanggan yang berminat untuk memiliki Beetle ini hanya perlu melayari platform Lazada dan membeli satu Welcome Kit pada harga RM5,000 yang bertindak sebagai yuran tempahan pra-pembayaran. Welcome Kit ini mengandungi satu rantai kunci Volkswagen dan kad Touch & Go edisi terhad dengan nilai RM100. Sebaik sahaja pembelian dimuktamadkan, pelanggan akan dihubungi oleh wakil Volkswagen bagi membolehkan mereka memilih pengedar serta menyempurnakan proses pembelian.

GALERI: Volkswagen Beetle Edisi Merdeka ke-60

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required