GPX Racing Demon 150-GR 2018 akan tiba di Malaysia tidak lama lagi – 149 cc, rupa seperti Ducati Panigale

GPX Racing Demon 150-GR 2018 akan tiba di Malaysia tidak lama lagi – 149 cc, rupa seperti Ducati Panigale

Sebelum ini kami pernah menyampaikan berita ketibaan jenama motosikal dari Thailand, iaitu GPX Racing, dengan dua modelnya pernah dilihat di Malaysia iaitu Demon 150-GN dan Gentleman 200. Kini, syarikat itu turut memberitahu akan membawa satu lagi model menarik iaitu Demon 150-GR, yang mempunyai bentuk sports.

Daripada sumber yang kami terima, model yang rekaannya mirip seperti Ducati Panigale ini akan membuat kemunculan di Malaysia selepas bulan Julai, dengan harga jangkaan sekitar RM11,000. Harga ini adalah sama seperti Gentleman 200, manakala Demon 150-GN dijangka berada pada sekitar RM8,000.

Demon 150-GR dikuasakan oleh enjin satu silinder 149 cc dengan sistem penyejukan udara, dan dipadankan dengan kotak gear enam kelajuan. Pada bahagian hadapannya terdapat fork jenis terbalik (USD), manakala di belakang pula menggunakan monoshock. Daripada laman rasmi GPX, motosikal seberat 130 kg ini dikatakan boleh mencecah kelajuan maksimum sekitar 125 km/j.

Sistem penghentian dijalankan oleh unit cakera di depan dan belakang, manakala rim pula menggunakan unit 14 inci dengan tayar 120/70 di hadapan dan 140/70 di belakang. Segala informasi berkenaan motosikal dan operasinya dipaparkan pada unit LCD, dan lampu utamanya menggunakan sistem LED.

Demon 150-GR dipasarkan di Thailand dengan tiga pilihan warna iaitu merah, hitam matte dan putih. Selain daripada itu, terdapat juga pilihan warna ‘sports’ yang terdiri daripada kombinasi warna merah/putih/kelabu dan putih/kelabu. Walaubagaimanapun, masih belum diketahui warna apakah yang akan tiba di Malaysia nanti.

GALERI: GPX Racing Demon 150-GN


GALERI: GPX Racing Gentleman 200

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

 

Add a comment

required

required