Yamaha 07 GEN – kerusi roda elektrik untuk warga tua

Yamaha 07 GEN – kerusi roda elektrik untuk warga tua

Yamaha Motor Co. Ltd. telah mengeluarkan satu motosikal elektrik konsep tiga tayar yang dinamakan sebagai 07 GEN di Jepun. Daripada video promosi yang dikeluarkan, kenderaan ini dilihat dicipta untuk kegunaan warga tua, namun mempunyai keistimewaan tersendiri.

Pertamanya, ia sudah tentu dijadikan selesa, tetapi turut diterap dengan kelengkapan yang bergaya, seperti pada kemasan akhir besi yang digunakan, tempat duduk kulit, beberapa bahagian tembaga dan rim yang moden. Menurut Yamaha, motosikal tiga roda ini memberikan penampilan gabungan klasik dan moden.

Kuasa pemacu kenderaan ini tidak diberitahu, tetapi Yamaha menyatakan badan cukup kecil untuk lalu di atas laluan pejalan kaki, serta stabil kerana titik graviti yang rendah dan rim yang besar. Bahagian pemegang serta tempat duduk motosikal ini juga boleh dilaras mengikut kesesuaian penggunanya.

Motosikal tiga roda ini akan dibawa oleh Yamaha ke beberapa pameran di Jepun bagi mendapatkan maklum balas orang ramai, sebelum proses produksi diambil kira.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

  • Is the yamaha 07 gen available in MALAYSIA.
    PLEASE GIVE ME THE ADDRESS OF THE DISTRIBUTER AND THE SELLING PRICE OF ONE UNIT YAMAHA 07 GEN

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required