Datsun Cross akan tampil kali pertama di Indonesia

Datsun Cross akan tampil kali pertama di Indonesia

Selepas membuat kemunculan semula pada tahun 2012, satu lagi jenama di bawah Nissan selain Infiniti, iaitu Datsun terus ke hadapan dengan kini berada dalam pasaran India, Indonesia, Rusia, dan Afrika Selatan. Terbaru, syarikat itu mengumumkan akan mempertontonkan buat kali pertama di dunia model Cross produksi di Indonesia.

Ini adalah sebuah model crossover kompak, dan berdasarkan satu gambar teaser bahagian hadapan yang dikeluarkan oleh syarikat itu di laman webnya, hampir keseluruhan rekaannya menyamai model konsep Go Cross yang pernah muncul semasa Tokyo Motor Show 2015.

Kenderaan ini mempunyai gril yang besar di hadapan, dengan logo Datsun di tengah, dan di antara lampu utamanya, terdapat satu lagi lampu berbentuk bulat, seperti model Nissan Juke. Bahagian bawah bamparnya pula mempunyai kemasan yang ranggi seperti kebanyakan crossover.

Datsun Cross akan tampil kali pertama di Indonesia

Selain daripada itu, Datsun Indonesia tidak mengeluarkan banyak informasi berkenaan kereta ini, namun ada menyatakan ia dibangunkan khas untuk Indonesia, dengan ciri antaranya jarak kelegaan tanah yang tinggi dan boleh menyokong pelbagai gaya hidup pemiliknya.

“Datsun Cross merupakan generasi baru compact crossover. Dengan rekaannya yang bergaya dan kelengkapan canggih, Datsun Cross akan menjadi pasangan yang sesuai untuk gaya hidup pelanggan baru kami,” kata Presiden PT. Nissan Motor Indonesia, Eiichi Koito.

GALERI: Datsun GO-Cross Concept di Tokyo Motor Show 2015

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required