Mercedes-Benz G-Class terbaru di dalam video teaser

Akan membuat kemunculan pertamanya ketika North American International Auto Show 2018 di Detroit pada 15 Januari ini, video teaser Mercedes-Benz G-Class terbaru kini sudah didedahkan – memberi petunjuk bahawa model baru itu nanti akan tetap membawakan semangat dan imej versi lamanya dahulu.

Dalam video ini, model lama G-Class ditampilkan “terperangkap” di dalam kiub beku dengan segala DNA-nya masih terpelihara – baris ayat “The DNA lives one” juga terpampang di dalam video ini. Ini memang sudah dapat dijangkakan; ia masik mengekalkan bentuk berkotak yang ada, dengan perincian lain di bahagian luar disifatkan menerima sentuhan baru.

Ruang dalamannya pula sebelum ini telah pun ditunjukkan kepada umum melalui gambar-gambar yang diedarkan. Ia antara lain dilengkapi paparan digital 12.3 inci serta pendekatan rekaan pada tombol pendingin hawa dan gril pembesar suara yang masing-masing mengambil visual daripada rekaan lampu utama dan lampu isyaratnya.

Mercedes-Benz G-Class terbaru ini dijangka akan terus menggunakan enjin 4.0 liter biturbo V8 seperti yang ada pada model G500 facelift 2015 sebelum ini. Varian AMG juga dijangka akan turut ditawarkan bersama. Ia akan dipasang di kilang Magna syarikat itu, di Graz, Austria; sama seperti tempat model lamanya dikeluarkan sebelum ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required