Biasakan diri dengan perubahan harga minyak – PM

Susulan pelaksanaan sistem apungan terkawal bagi harga minyak, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menyeru agar rakyat di negara ini membiasakan diri dengan perubahan harga yang mungkin naik dan turun pada setiap minggu.

Katanya lagi, seperti negara maju yang lain, situasi perubahan harga minyak yang berlaku setiap hari adalah kebiasaan, laporan Berita Harian.

“Kita sudah beritahu, kita tidak mampu nak memberi subsidi pukal, sebab itu buat subsidi secara lebih fokus. Cuma kalau harga minyak RON95 naik sehingga RM2.50 (secara berterusan selama tiga bulan), kerajaan akan membuat sesuatu untuk membantu rakyat. Itu kita sudah bagi jaminan,” katanya dalam program ‘Bicara 4 Mata’ bersama Datuk Aznil Nawawi yang disiarkan portal theRakyat, RTM dan TV3, malam tadi.

Pada November lalu, Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Johari Abdul Ghani berkata, harga minyak mentah dunia yang turun naik adalah di luar kawalan kerajaan, dan apa yang boleh dilakukan oleh kerajaan ialah memantau, mengagihkan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) serta menimbang bantuan bagi mereka yang berpendapatan rendah agar tidak jatuh ke paras kemiskinan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required