Demak akan eksport 25,000 unit motosikal ke Kemboja

Demak akan eksport 25,000 unit motosikal ke Kemboja

Demak, iaitu jenama motosikal tempatan yang telah wujud sejak 15 tahun lalu di bawah syarikat DNC Asiatic Holdings Sdn Bhd, kini melangkah satu tapak ke hadapan lagi apabila menandatangani perjanjian untuk memasarkan motosikal ke Kemboja. Sebelum ini, jenama tersebut sudah pun berjaya menembusi pasaran Indonesia, Filipina dan Sri Lanka.

Perjanjian tersebut ditandatangani oleh wakil DNC Asiatic Holdings Sdn Bhd, dan syarikat yang dilantik untuk melakukan promosi serta jualan motosikal Demak di Kemboja, iaitu Asian Comfort Investment Co. Ltd. Turut hadir untuk menyaksikan acara bersejarah ini adalah wakil kedutaan Kemboja serta pengarah ASEAN MATRADE, YM Raja Badrul.

Dalam perjanjian ini, Demak akan mengeksport sejumlah 25,000 unit motosikal Demak pelbagai jenis ke Kemboja, dan secara keseluruhannya ia berjumlah 50 juta USD (RM200 juta). Antara model yang disebut awal adalah ATM 200 dan Dart DXT225.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required