Lexus Malaysia buka tempahan untuk sedan LS 2018

Lexus  Malaysia buka tempahan untuk sedan LS 2018

Lexus Malaysia hari ini mengumumkan tempahan bagi model sedan flagship jenama itu, Lexus LS 2018 sudah dibuka untuk tempahan di semua bilik pameran sah Lexus seluruh negara. Selepas 10 tahun syarikat ini memperkenalkan model berkenaan, LS generasi kelima ini memberikan pembaharuan terhadap penawaran barisan kenderaan mewah jenama itu.

Tiga tahap ditawarkan bagi model yang diimport sepenuhnya dari Jepun ini – LS Luxury, LS Executive dan LS Executive (Hybrid). Masing-masing dengan tanda harga bermula dari RM799,000, RM999,000 dan RM1,459,000 – semuanya harga atas jalan termasuk GST, tetapi tanpa insurans.

Dipertontonkan buat pertama kali ketika Pameran Permotoran Antarabangsa Amerika Utara 2017 di Detroit, Lexus LS 2018 buat pertama kalinya menampilkan penggunaan enjin V6 3.5 liter turbo berkembar yang menghasilkan kuasa sebanyak 415 hp dan 572 Nm tork yang digandingkan dengan sistem transmisi automatik 10-kelajuan.

Rekaan model ini juga menampilkan ketelitian yang tinggi, hasil sentuhan kerja tangan Jepun. Ia kini hadir dengan bayangan keseluruhan seperti sebuah sedan coupe empat-pintu, tetapi tetap menawarkan ruang kabin yang luas dan selesa serta mewah.

Lexus  Malaysia buka tempahan untuk sedan LS 2018

Ruang dalaman yang sama pula dihiasi dengan kemasan dengan pembuatan yang halus. Selain itu, ia menggunakan kaca potongan Kiriko dan kemasan pada pintu lipatan tangan – kedua-duanya akan berubah mengikut suasana pencahayaan. Ini mewujudkan sebuah ruang dengan suasana lain daripada yang lain.

Dari segi keselamatan, Lexus LS 2018 turut dilengkapi dengan Lexus Safety System. Terkandung di dalamnya ciri-ciri seperti Pre Collision System dan Lane Departure Alert. Direka dan dikeluarkan dari kilang Tahara, Jepun, model ini menerima sambutan menggalakan bagi pasaran tempatan di sana.

Sejak diperkenalkan, sedan ini telah menerima 9,500 unit pra-tempahan; lonjakan sebanyak 1,600% lebih tinggi berbanding sasaran awal 600 unit sebulan. Lexus LS 2018 turut didatangkan dengan jaminan komprehensif lima-tahun tanpa had perbatuan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required