Mercedes-AMG CLS 53 – teaser sebelum tiba di Detroit

Pameran North American International Auto Show 2018 di Detroit akan menyaksikan pengenalan Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+, dan ia ditunjukkan secara ringkas dalam video teaser ini. CLS 53 akan menjadi model pertama yang menggunakan nombor ’53’, dan mungkin akan memberi sedikit impak kepada nombor ’43’ yang digunakan sebelum ini pada beberapa model.

Pada bahagian luar, CLS 53 mendapat beberapa perubahan visual daripada CLS biasa untuk menandakannya sebagai sebuah varian prestasi tinggi. Bampar hadapannya mempunyai bahagian bawah yang lebih lebar, kemasan warna perak pada bukaan udara di penjuru serta gril AMG. Kemudiannya, terdapat rim dan brek baru, spoiler kecil atas but, empat muncung ekzos dan lencana tambahan.

Perincian berkenaan enjin kenderaan ini masih belum diketahui, tetapi ia dijangka menggunakan unit hibrid seperti pada CLS 450, tetapi yang lebih berkuasa. Pada varian tersebut, kuasa yang mampu dihasilkan adalah 367 hp/ 500 Nm, datang daripada enjin petrol enam silinder sebaris turbo 3.0 liter yang dibantu dengan starter/generator 48 volt bersepadu 22 hp dan 250 Nm tork.

CLS 450 boleh melakukan pecutan 0-100 km/j dalam masa 4.8 saat, jadi bermakna, CLS 53 mungkin menjadi lebih laju. Walaupun begitu, varian CLS baru ini akan kekurangan pada aspek penggunaan bahan api, di mana catatannya adalah 8.4 liter bagi 100 km, berbanding 7.5 liter bagi setiap 100 km oleh CLS 450.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required