Kia Rio GT didedahkan sebelum Geneva Motor Show

Kia Rio GT didedahkan sebelum Geneva Motor Show

Kia telah mendedahkan imej pertama bagi model Rio GT Line baru, yang akan menyertai model-model lain dalam GT Line sedia ada seperti Sportage, Picanto dan Sorento. Kereta hatchback ini akan membuat penampilan sulung pada Geneva Motor Show 2018 nanti, dan akan mula dipasarkan di Eropah selepas itu.

Kemasan GT Line menjadikan Rio lebih sporty dan garang. Ini termasuk penggunaan bampar dengan rekaan baru dengan lampu kabus LED segi empat yang pernah dilihat pada cee’d GT dan pro_cee’d GT. Gril pula hadir dalam warna krom dan hitam, DRL LED, kemasan krom pada tingkat, spoiler hitam berkilau dan rim aloi 17-inci.

Kia Rio GT didedahkan sebelum Geneva Motor Show

Di dalam, kemasan kulit digunakan pada tempat duduk dengan benang kelabu serta stereng yang rata bahagian bawahnya. Papan pemuka pula menerima kesan visual ala gentian karbon, sementara kemasan metalik turut menghiasi bahagian suis pada pintu dan tuil gear.

Kia Rio GT Line dikuasakan oleh enjin 1.0 liter tiga-silinder T-GDI petrol dengan janaan 118 hp dan 171 Nm tork. Ia digandingkan dengan transmisi manual enam-kelajuan. Kemudian, pilihan enjin MPI 1.25 liter atau 1.4 liter petrol akan turut ditawarkan, begitu juga dengan transmisi klac berkembar tujuh-kelajuan Kia.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required