Yamaha Movistar tunjuk jentera MotoGP musim 2018 – kontrak Maverick Vinales disambung hingga 2020

Yamaha Movistar tunjuk jentera MotoGP musim 2018 – kontrak Maverick Vinales disambung hingga 2020

Bahang musim perlumbaan MotoGP kini sudah semakin terasa apabila sesi ujian musim sejuk pertama akan berlangsung di Litar Antarabangsa Sepang (SIC) hujung minggu ini. Selain daripada itu, beberapa pasukan juga sudah mula menunjukkan jentera musim baru mereka, termasuklah pasukan Yamaha Movistar.

Kerjasama antara Yamaha dengan jenama telekomunikasi yang dimiliki oleh Telefonica Spain, iaitu Movistar telah ditandatangani pada tahun 2014, untuk selama lima tahun, dan bagi musim ini ia menyaksikan mereka menggunakan logo baru yang kini berwarna putih. Turut boleh dilihat adalah penaja sama termasuk Monster Energy Drink dan ENEOS.

Khidmat Valentino Rossi masih lagi terus digunakan bagi musim 2018 ini, di mana ia menjadikan tahun ini sebagai tahun ke-13 pelumba berusia 38 tahun itu bersama Yamaha, dan tahun keenam secara berturut-turut beliau bersama pasukan pengeluar rasmi itu setelah kembali semula pada tahun 2013.

Yamaha Movistar tunjuk jentera MotoGP musim 2018 – kontrak Maverick Vinales disambung hingga 2020

Untuk seorang lagi pelumba iaitu Maverick Vinales, Yamaha Movistar telah mengumumkan kontrak beliau disambung sehingga tahun 2020. Tahun lepas, Vinales telah menamatkan musim pertama bersama Yamaha Movistar di tempat ketiga, dan Yamaha yakin pelumba berusia 23 tahun itu dapat menjadi pesaing yang hebat dalam musim yang seterusnya.

“Saya rasa gembira kerana Yamaha telah menyambung kontrak untuk dua tahun lagi. Pengumuman awal ini juga memberikan rasa lega; saya tahu saya akan terus menunggang jentera M1 tersebut, dan kini saya boleh terus fokus kepada perlumbaan sebenar. Saya puas hati dengan keputusan ini,” kata Vinales.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required