BluSnap – sistem pendingin untuk dalam topi keledar

BluSnap – sistem pendingin untuk dalam topi keledar

Sekarang ini, banyak saja barang-barang inovasi baru yang boleh didapati melalui internet dan satu yang kami jumpa adalah ini – sistem penyejuk di dalam topi keledar penunggang motosikal. Ia dihasilkan oleh satu syarikat baru di India bernama BluArmor dan dijual ke seluruh dunia secara atas talian pada harga Rs1,609 (RM98).

Produk ini dinamakan sebagai BluSnap, dan konsepnya adalah mudah. Ia dilekatkan di bahagian luar topi keledar fullface menggunakan tali getah anti gelincir seperti goggle motocross, dan di hadapannya terdapat satu takung air yang juga mempunyai kipas di depannya.

Untuk menggerakkan kipas tersebut, alat ini perlu dikuasakan oleh bateri, yang boleh bertahan selama 10 jam sekali cas, manakala untuk satu tangki air di dalamnya, ia boleh bertahan selama dua jam sebelum perlu diisi semula. Di dalam alat ini juga terdapat penapis anti bakteria yang boleh ditukar untuk kebersihan.

BluArmor mendakwa melalui penggunaan BluSnap, penunggang dapat menikmati suhu enam hingga 15 darjah lebih rendah daripada biasa, bergantung kepada keadaan sekitar. Pengguna juga boleh memilih pelbagai rekaan tali getah pada alat ini supaya bersesuaian dengan gaya dan rekaan topi keledar.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

 

Add a comment

required

required