Dari penganjuran Art Of Speed (AOS) ke All Car Nation

Dari penganjuran Art Of Speed (AOS) ke All Car Nation

Kalau sebelum ini anda sering mendengar dan mengenali nama Art Of Speed (AOS) yang sinonim dengan pameran dan perhimpunan motosikal kustom saban tahun, penganjur yang sama kini mengorak satu lagi langkah dengan memperkenalkan pula acara All Car Nation.

Dengan penganjuran pertamanya berlangsung hujung minggu lalu, acara yang bermula secara spontan dan ini berkemungkinan besar akan diteruskan dengan lebih teratur dan menghimpunkan lebih banyak kepelbagaian di masa hadapan.

Menurut penganjurnya, Asep Ahmad, All Car Nation bermula sebagai memenuhi permintaan penganjur acara utama, iaitu Skim Latihan 1Malaysia (SL1M) di MAEPS, Serdang hujung minggu lalu yang meminta bantuan pihaknya untuk mengadakan satu perhimpunan kereta sebagai acara sampingan di perkarangan premis berkenaan sepanjang acara utama berlangsung.

“Jadi, dalam tempoh sebulan yang berbaki ketika itu, kami cuba himpunkan seberapa ramai penggiat yang ada. Kami juga mendapat kerjasama yang baik antaranya dari kelompok yang dikenali dengan nama NoEqual,” jelas beliau.

Hasilnya adalah seperti apa yang dapat dilihat minggu lalu; sebuah perhimpunan yang diuruskan melalui pendekatan “community base” dalam kalangan peminat-peminat dan kelab yang berasingan, yang diberikan ruang masing-masing untuk mempamerkan kenderaan atau produk-produk berkaitan.

Perkarangan luar dewan utama MAEPS sepanjang hujung minggu berkenaan meriah dengan kehadiran lebih daripada 1,000 kenderaan – terdiri daripada kenderaan yang dipamerkan serta ahli kelab-kelab yang datang memberikan sokongan.

Dari penganjuran Art Of Speed (AOS) ke All Car Nation

Tidak hanya kenderaan modifikasi ekstrem saja yang menarik perhatian – terutama diruang dyno test yang disediakan – kenderaan-kenderaan lain seperti kereta-kereta klasik turut menjadi antara tarikan kepada pengunjung.

Melihat kepada sambutan yang diterima, pihak penganjur berhasrat untuk memperkemas dan mengukuhkan jenama acara ini untuk masa hadapan. “All Car Nation mungkin akan jadi satu platform yang menarik dengan fokus terhadap budaya modifikasi kereta pula, seperti mana Art Of Speed yang telah menjadi pemangkin terhadap budaya kustom motosikal di negara ini. Kemungkinan untuk ini sentiasa terbuka,” tambah Asep.

Jika anda tidak berkesempatan untuk berkunjung ke acara ini, lihat galeri yang kami sediakan untuk mendapat gambaran kemeriahannya. Jika acara ini diteruskan nanti, jangan ketinggalan untuk ikut serta dan beri sokongan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required