Mercedes-AMG ‘GT4’ empat-pintu – foto rasmi bocor

Mercedes-AMG ‘GT4’ empat-pintu – foto rasmi bocor

Sekeping imej Mercedes-AMG ‘GT4’ empat-pintu sedang bertebaran menerusi atas talian, dan imej resolusi rendah yang muncul itu nampak gayanya sahih. Kereta produksi dijangka akan diperkenalkan di Geneva Motor Show 2018 minggu ini.

Nampaknya kereta di dalam gambar ini sepadan dengan beberapa teaser rasmi dan spyshot yang pernah kami lihat sebelum ini Walau bagaimana pun, dibandingkan dengan teaser rasmi terkini dari AMG di bawah, kita akan dapat lihat perbezaannya, di mana model yang diatas dari versi prestasi atau mungkin “Edition 1”. Ia telah ditampilkan dengan wing belakang, rim tujuh jejari-berkembar (berbanding pelbagai-jejari) dan flic tambahan pada bampar hadapan.

Menurut Autocar, Mercedes-AMG empat-pintu yang akan dilancarkan dengan enjin 4.0 liter turbo-berkembar V8 (612 PS/850 Nm), terkini dari E63S 4Matic, bersama kotak gear automatik sembilan-kelajuan dan sistem pacuan empat-roda.

Majalah UK itu turut menambah sumber rasmi Mercedes berkata mereka mempunyai perancangan untuk penjana kuasa hibrid dari tahun 2019, dan spekulasi menyatakan e-motor terbabit mampu mencapai 800 hp jika ditampilkan pada model R, seperti GT R coupe. Malah model tertinggi juga akan memberi jarak 50 km bagi motor elektrik. Bukan itu sahaja, varian hibrid dengan kuasa yang sedikit rendah juga boleh dibangunkan, bergantung pada size bateri.

Sumber tersebut turut melaporkan penjana kuasa hibrid terdiri daripada enjin AMG 4.0 liter turbo-berkembar V8 dan e-motor yang bersambung dengan gandar belakang. Sementara enjin menyalurkan kuasa ke hadapan dan belakang, motor pula membekalkan outpun pada roda belakang. Sistem ini juga bersifat modular dan mungkin boleh dipadankan pada model AMG GT dua-pintu akan datang.

Apa pun kena nantikan perkembangan selanjutnya bagi persaing Porsche Panamera ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required