Proton Savvy18 – perincian lampu depan dan belakang

Proton Savvy18 – perincian lampu depan dan belakang

Proton Savvy agaknya memang menjadi satu model yang sangat dekat di hati Saharudin Busri yang bertugas di Pusat Rekaan MIMOS. Kalau ada yang belum tahu, beliau sebelum ini bertanggung jawab selaku ketua pereka bagi menghasilkan rekaan bagi model berkenaan 15 tahun dulu.

Dan, kalau anda masih ingat, sebelum ini kami juga pernah melaporkan tentang satu rekaan konsep digital bagi Proton Savvy18 yang pernah beliau hasilkan tahun lalu. Terbaru, ada pula kesinambungan daripada rekaan berkenaan, dalam versi render terkini.

Bagaimanapun, daripada empat gambar teaser yang ditunjukkan ini, ia nampak seperti ingin memberi penekanan terhadap rekaan lampu depan dan belakang yang diterapkan, dengan lebih terperinci lagi. Memang turut kelihatan bayangan badan penuh Proton Savvy18 itu, tapi ia disengaja diselindungkan dan ditampilkan hanya sebagai satu silhoutte – yang agak jelas juga.

Lampu bahagian depan ditampilkan sangat nipis dan tirus menggunakan lampu LED. Bagaimanapun ini mungkin berfungsi sebagai elemen dekorasi (atau sebagai DRL) sahaja kerana dibahagian bawah bamparnya terdapat lagi dua lampu yang lebih besar ditempatkan. Ini kelihatan seperti lampu utamanya, dengan ciri lampu tinggi-rendah.

Proton Savvy18 – perincian lampu depan dan belakang

Lampu belakang pula ditampilkan dengan grafik jalur yang nampak ringkas, tetapi memberikan visual seolah-olah ia berada jauh ke dalam, dalam dua rekaan bulatan dengan lampu berada ditengah-tengahnya.

Terdapat juga satu lagi elemen melintang pada bahagian ini, yang “memegang” kedua-dua bulatan yang ada. Lekuk bahagian berkenaan juga seperti inging mengekalkan elemen asal yang ada pada Savvy terdahulu; takkan dah lupa rekaan atau garisan ala ekor kura-kura yang unik itu? Jadi, macam mana dengan perincian rekaan lampu Savvy18 ini, boleh tahan cantik atau sebaliknya?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required