Mercedes-Benz A-Class 2018 muncul di web oto.my – varian A200 Progressive Line dibuka pada RM220,888

Mercedes-Benz A-Class 2018 muncul di web oto.my – varian A200 Progressive Line dibuka pada RM220,888

Nampak seperti wakil pengedar sudah tidak sabar mengumpul tempahan untuk Mercedes-Benz A-Class 2018, kerana iklannya sudah muncul di laman oto.my. Banyak perincian yang dimasukkan dalam iklan ini, tetapi ia tidak menyatakan sebarang kata rasmi daripada Mercedes-Benz Malaysia.

Varian yang dimasukkan dalam iklan ini adalah A 200, yang dikuasakan oleh enjin empat silinder turbo 1.4 liter M282 dengan kuasa 161 hp dan 250 Nm tork. Enjin yang dibangunkan bersama dengan Renault ini menggantikan unit lama 1.6 liter, dan dipadankan dengan transmisi klac berkember tujuh kelajuan 7G-DCT.

Untuk barangannya, kereta tersebut dikata akan dilengkapi dengan pakej luaran Progressive Line. Melalui pakej ini, gril jenis satu jalur digunakan, dan bukannya seperti di dalam gambar kerana itu adalah gril AMG Line. Selain gril yang mempunyai corak seperti berlian, kit AMG Line juga datang dengan bampar yang lebih sporty.

Mercedes-Benz A-Class 2018 muncul di web oto.my – varian A200 Progressive Line dibuka pada RM220,888

Turut diberikan adalah lampu utama LED Multibeam, rim 18 inci, kamera 360 darjah dan Keyless Go. Untuk bahagian dalam pula, barangan yang terletak dalam senarai adalah lampu suasana, tempat duduk larasan elektrik dengan fungsi memori dan sokongan belakang, roda stereng dengan Touchpad, sistem bunyi Burmiester, sistem informasi dan hiburan Mercedes-Benz User Experience (MBUX) dan skrin 10.25 inci berkembar.

Daripada senarai ini, boleh dikatakan kelengkapannya agak banyak, dan ada lagi bagi bahagian keselamatan. Antaranya adalah Blind Sport Assist, Active Lane Keeping Assist, Parktronic, Distronic, Pre-Safe System, Brake Assist System (BAS) dan CPA (Collision Prevention Assist). Servis Mercedes-me Connect juga ada ditawarkan.

Seperti yang diiklankan, harga sebuah A-Class A 200 Progressive Line dengan kelengkapan ini diletakkan pada RM220,888, sekaligus menjadikan ia RM12,000 lebih tinggi berbanding A 200 AMG Line yang dijual sekarang. Kalau benarlah begitu kelengkapan yang akan diberi, ia boleh dikatakan agak bagus. Menurut pengedar itu lagi, tempahan sudah dibuka tetapi pelancaran hanya akan berlaku pada bulan Jun.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required