Harga minyak 15-21 Mac – petrol dan diesel turun

Harga minyak 15-21 Mac – petrol dan diesel turun

Selepas menyaksikan kenaikan harga RON 95 minggu lalu, harga runcit bagi semua bahan api untuk tempoh seminggu ke hadapan akan turun semula bermula tengah malam ini.

Bagi petrol, RON 95 akan turun sebanyak 3 sen dan akan dijual pada harga RM2.18 seliter. Sementara itu, RON 97 pula juga akan turun sebanyak 2 sen, menjadikan harga runcitnya ialah RM2.45 seliter.

Bahan api diesel juga tidak ketinggalan mencatatkan penurunan harga, iaitu sebanyak satu sen. Ini bermakna, diesel Euro 2M akan dijual pada harga RM2.16 seliter, manakala diesel Euro 5 pula pada harga RM2.26 seliter (sentiasa 10 sen lebih mahal).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required