GALERI: Toyota Hilux L-Edition – varian 2.4L 4×4

GALERI: Toyota Hilux L-Edition – varian 2.4L 4×4

UMW Toyota Motor baru saja melancarkan Toyota Hilux L-Edition (‘L’ membawa maksud mewah atau luxury),menandakan model facelift bagi trak pikap ini bakal diperkenalkan tidak lama lagi. Galeri di bawah merupakan L-Edition 2.4L AT 4×3, salah satu dari varian yang ditawarkan selain 2.8L AT 4×4.

L-Edition ini adalah model Hilux yang diberikan suntikan lebih segar dengan imej yang berinspirasikan Tacoma. Antara elemen utama yang dipertaruhkan termasuklah gril haksagon yang lebih besar dengan bampar yang direka semula yang diletakkan corong udara di tengah serta lampu kabus baharu.

Elemen spesifik bagi model ini termasuklah roda aloi lima-jejari dua-tona 18-inci (dengan tayar 265/65), kekemasan krom dan hitam untuk gril hadapan, kekemasan hitam pekat berbanding perak, serta tempat duduk balutan kulit.

Varian L-Edition 2.4L AT 4×4 ini turut dilengkapi dengan lampu utama halogen (dengan lampu nyalaan siang jenis mentol), sistem pendingin hawa manual, paparan kluster instrumen pelbagai-info, kemasukan dan pemula pintar, unit utama biasa, tempat duduk pemandu larasan elektronik lapan-arah, tujuh beg udara, Kawalan Kestabilan Kenderaan (VSC), pengesan undur dan ABS dengan EBD serta bantuan brek.

Kelengkapan tersebut lebih kurang sama seperti yang ditawarkan pada model pra-peningkatan Hilux 2.4L AT 4×4, termasuk apa yang ada di bawah hudnya. Di mana yang didatangkan dengan enjin 2GD-FTV 2.4 liter turbodiesel dengan 150 PS dan tork 400 Nm, dipadankan bersama transmisi automatik enam-kelajuan. Juga ditampilkan dengan Active Traction Control (A-TRC) dan sistem pacuan semua-roda dengan suis on-the-fly dan rear differential lock.

L-Edition 2.4L AT 4×4 ditawarkan pada harga RM119,300 (harga atas jalan tanpa insurans), sementara varian 2.8L AT 4×4 pula berharga RM133,900. Setiap pembelian termasuk dengan waranti lima-tahun/150,000 km, bersama tujuh pilihan warna. Sila layari CarBase.my bagi perincian dan spesifikasi penuh mengenai model Toyota Hilux L-Edition baharu ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required