BMW iX3 Concept diperkenal di Beijing Motor Show?

BMW iX3 Concept diperkenal di Beijing Motor Show?

SUV janaan-elektrik akan datang dari BMW, iX3, dilaporkan bakal membuat penampilan dalam bentuk konsep di Beijing Motor Show tahun ini. Ia diumumkan oleh pengeluar kereta berkenaan dalam sidang media akaun tahunan baru-baru ini bahawa model konsep iX3 akan menjadi kenderaan yang diperkenalkan tahun ini. Lain-lain termasuklah iNEXT dan i4 (diprebiu sebagai i Vision Dynamic).

Berdasarkan spyshot bagi iX3, ia tampil berdasarkan model semasa G01 X3, walau pun kelihatan beberapa perubahan dalam bentuk visual bagi kenderaan janaan-elektrik ini. Setakat ini, tiada perincian didedahkan mengenai penjana kuasa elektrik yang bakal dipadankan pada iX3 ni, termasuklah prestasinya.

BMW sedang mengatur langkah yang lebih agresif untuk kereta elektrik pergi lebih jauh, dan iX3, iNEXT dan i4 antara model yang berada dalam perancangan. “Saya mempunyai matlamat yang jelas untuk mobiliti yang mampan: Lebih daripada 140,000 kenderaan elektrik dijual pada tahun ini. Dengan jumlah keseluruhan mencecah setengah juta bagi kenderaan elektrik dan plug-in hybrid berada di jalan raya menjelang akhir tahun 2019,” ujar Harald Krüger, pengerusi lembaga jemaah pengurusan bagi BMW AG.y.

Pengeluar kereta itu juga telah memiliki trademark mereka sendiri dari iX1 hingga iX9, jadi terdapat beberapa ruang kosong dalam barisan kenderaan sebegitu. Secara keseluruhannya, Krüger berkata, akan terdapat “25 model elektrik, 12 daripadanya adalah elektrik sepenuhnya, menjelang 2025.”

GALERI: Spyshot BMW iX3

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required