Nissan Serena S-Hybrid 2018 – tempahan kini dibuka secara rasmi, dijangka bakal dilancar pada Mei ini

Nissan Serena S-Hybrid 2018 – tempahan kini dibuka secara rasmi, dijangka bakal dilancar pada Mei ini

Edaran Tan Chong Motor Sdn. Bhd (ETCM) mengumumkan bahawa tempahan Nissan Serena S-Hybrid generasi kelima serba baharu kini sudah dibuka. Malah MPV baharu ini dijangka akan dilancarkan pada Mei 2018.

Difahamkan, bahagian mekanikal untuk Serena baharu ini tiada perubahan berbanding model terdahulu. Ia masih mengekalkan enjin 2.0 liter (MR20DD) CVTC Berkembar (Kawalan Pemasaan Injap-Pemboleh Ubah Berterusan Berkembar) dipadankan dengan kotak gear XTRONIC CVT dan Kawalan Syif Adaptif (ASC).

Padanan enjin ini mampu menjana kuasa maksimum 150PS pada 6,000 rpm dan tork 200 Nm pada 4,400rpm. Kegunaan Dual Arm Tensioner (DAT) baharu pula menghasilkan ketegangan rendah pada tali sawat bagi mengurangkan masalah kehilangan kuasa serta meningkatkan efisiensi bahan api.

Selain itu, MPV ini turut dilengkapi dengan sistem Hibrid Pintar kompak yang didatangkan dengan motor ECO yang dinaik taraf bagi mengawal sistem Berhenti Melahu dan memberi tambahan kuasa tork apabila memecut dari titik pegun. Ia juga berfungsi sebagai unit alternator semasa nyah pecutan untuk memudahkan pemulihan tenaga.

Klik untuk besarkan

Penambahbaikan pada enjin kenderaan ini membolehkannya menawarkan penjimatan bahan api yang terbaik dalam kelasnya iaitu 14.2 km per liter (NEDC R101), sekaligus memberikan Serena S-Hybrid serba baharu bertaraf Kenderaan Cekap Tenaga atau EEV.

Antara elemen yang ditampilkan termasuklah padanan roda 15-inci dan tayar 195/65. Elemen standard termasuk pintu gelangsar dwi-berkuasa, Paparan Pandangan Sekeliling 360-sudut, tujuh USB port dan Pengesan Objek Bergerak Pintar (I-MOD).

Bagi elemen keselamatan, ia ditawarkan dengan enam beg udara, Kawalan Dinamik Kenderaan (VDC), kawalan cengkaman, Bantuan Mula Mendaki (HSA), ABS dengan EBD, bantuan brek dan dua cagak Isofix. Empat warna yang bakal ditawarkan iaitu Brilliant White, Tungsten Silver, Diamond Black dan Cashmere Gold.

Anda yang berminat, bolehlah mendaftar di pautan khas oleh Nissan Malaysia ini.

GALERI: Nissan Serena S-Hybrid generasi ke-lima yang dipertontonkan di Malaysia

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required