Ford Focus Mk4 2019 – video teaser, lancar 10 April

Ford telah mengeluarkan video teaser bagi model Ford Focus 2019, yang akan diperkenalkan secara rasmi pada 10 April nanti. Video berkenaan menunjukkan perincian pada model generasi keempat Focus itu, yang akan menjadi pesaing kepada model-model segmen C di Eropah antaranya bagi Volkswagen Golf, Opel Astra, Renault Megane dan lain-lain.

Video itu menunjukkan bahagian gril, lampu utama, roda dan juga logo di belakang. Dari apa yang dapat dilihat, ada iras-iras rekaan yang diinspirasikan dari kenderaan Volvo – misalnya pada rekaan DRL (seperti rekaan Thor’s Hammer pada model Volvo) dan juga rekabentuk huruf yang digunakan pada “Focus”, seperti ada iras V40.

Ford Focus baru ini pernah dilihat tanpa sebarang samaran baru-baru ini. Bentuk profil tepinya pula kelihatan lebih menarik sebagai sebuah kenderaan hatchback berbanding versi sebelumnya. Daripada khabar angin yang kedengaran, Ford Focus baru ini akan menerima pertambahan bagi jarak antara rodanya sebanyak 50 mm.

Begitu juga dengan aspek lain seperti lebih ringan, kecekapan dan aerodinamik yang dipertingkat serta varian elektrik antara penambah baikan yang diterima. Pilihan enjin pula mungkin akan termasuk enjin 1.0 liter EcoBoost tiga-silinder, 1.5 liter dan 2.0 liter empat-silinder turbocas petrol serta enjin 1.5 liter TDCi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required