Ford siar teaser Focus 2018 – tampil rupa penuh, namun dengan pelekat penyamaran warna-warni

Ford siar <em>teaser</em> Focus 2018 – tampil rupa penuh, namun dengan pelekat penyamaran warna-warni

Sebelum didedahkan sepenuhnya, Ford telah menyiarkan imej Focus generasi baharu sebagai teaser. Walaupun imej ini adalah gambaran sepenuhnya, namun kereta berkenaan diberikan pelekat penyamaran yang berwarna-warni bersama tanda pagar #TimeToFocus.

Walau bagaimanapun, model generasi seterusnya ini jelas menampilkan rupa yang berbeza dari model sedia ada. Ia diberikan muka baharu dengan rekaan gril yang lebih besar bersama lampu seakan rekaan Fiesta terkini dan juga apron yang disentuh semula. Jarak antara garis bahu dengan bumbung kereta ini juga kelihatan lebih tinggi dari sebelumnya, membayangkan bahagian dalaman yang dapat direka lebih luas.

Kami juga memperolehi spyshot model generasi baharu ini yang memberikan gambaran bahagian belakang. Bagi Focus 2018, ia nampaknya menggunakan rekaan lampu belakang yang lebih tirus dari sebelum ini. Selain dari sedan dan hatchback, Focus 2018 dalam versi wagon turut kelihatan sedang diuji. Walaupun berlainan bentuk badan, kesemua versi nampaknya menampilkan rekaan lampu belakang yang hampir sama.

Berdasarkan rupa, Focus 2018 nyata nampak lebih besar dari model sedia ada, walaupun belum ada lagi angka dimensi rasmi dari Ford. Menurut khabar angin, Focus baharu ini bakal tampil dengan jarak roda lebih jauh bagi membolehkan ruang dalaman direka dengan lebih luas.

Ia juga dikatakan akan menerima papan pemuka rekaan baharu sepenuhnya. Bahagian berkenaan bakal diberikan skrin paparan yang lebih besar, bersama ciri lain yang dijangka menyamai apa yang ditawarkan pada Fiesta generasi baharu.

Model generasi baharu ini juga dijangka akan diberikan pilihan enjin turbo sepenuhnya tanpa kehadiran enjin NA empat silinder 2.0 liter Duratec Ti-VCT. Model asas akan dijana enjin Ecoboost tiga-silinder 1.0 liter turbo, manakala versi lebih berkuasa digerakkan dengan enjin EcoBoost empat-silinder 1.5 liter turbo.

GALERI: Spyshot Ford Focus 2018 Hatchback

GALERI: Spyshot Ford Focus 2018 Sedan

GALERI: Spyshot Ford Focus 2018 Wagon

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required