KLIMS 18 terima sambutan menggalakkan, MAA gesa lebih banyak pemain industri di Malaysia ikut serta

KLIMS 18 terima sambutan menggalakkan, MAA gesa lebih banyak pemain industri di Malaysia ikut serta

Persatuan Automotif Malaysia (MAA) menyatakan telah menerima sambutan yang sangat mengalakkan bagi penganjuran Kuala Lumpur International Motor Show 2018 (KLIMS 18) sejak diumumkan Januari lalu. Pameran itu juga akan berlangsung di tempat baru, di bangunan Pusat Pameran dan Perdagangan Antarabangsa Malaysia (MITEC), Jalan Duta.

Dengan tema “Beyond Mobility”, KLIMS 18 menjanjikan konsep pameran yang segar serta pelancaran model baru yang menarik. Setakat ini, jenama-jenama utama yang sudah mengesahkan penyertaan mereka antaranya adalah seperti Daihatsu, Ford, Honda, Hyundai, Infiniti, Isuzu, Kia, Lexus, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Perodua, Proton, Toyota, UD, Kawasaki, Honda motosikal, 3M, Elite Looks, dan V-Kool.

“Kami sangat gembira dengan maklum balas yang diberikan terhadap KLIMS 18, memandangkan ia tidak akan berjaya sekiranya tanpa sokongan daripada pemain industri di Malaysia dan juga orang ramai,” jelas Presiden MAA, Datuk Aishah Ahmad.

Pihak penganjur mensasarkan untuk menghimpunkan 100 pempamer dan lebih dari 350,000 pengunjung tahun ini. “Untuk itu, masih ada masa bagi pemain dan penggerak industri yang lain itu turut serta di dalam pameran kali ini. Kami gesa pihak-pihak yang berminat akan membuat tempahan ruang pameran secepat mungkin.

KLIMS 18 terima sambutan menggalakkan, MAA gesa lebih banyak pemain industri di Malaysia ikut serta

“Bagi UMW Toyota, kami gembira kerana KLIMS akan kembali lagi tahun ini. Sudah tentu kami akan terlibat sama dalam pameran ini, seperti juga pada edisi-edisi yang dianjurkan sebelum ini. Kami juga bercadang untuk menunjukkan masa depan mobiliti kepada pengunjung,” tambah Presiden UMW Toyota Motor, Ravindran Kurusamy.

Bahagian automotif Sime-Darby pula akan diwakili oleh dua jenama yang diedarkan syarikat itu – Ford dan Hyundai. “Bagi Ford, ia bukan sekadar pameran biasa. Kami turut akan bawa tema masa depan teknologi dan keselamatan pada kenderaan untuk dipersembahkan kepada pengunjung,” jelas Pengarah Urusan Sime Darby Motors, Dennis Ho.

Bagi Hyundai pula, yang akan menjadi tumpuan utama tentunya barisan SUV terbaru jenama itu yang menampilkan konsep Modern Premium untuk dibawa dan dipamerkan di hadapan khalayak Malaysia.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required