Modenas siar teaser model Bajaj baru – Dominar 400?

Setelah RS200, NS200 dan V15, nampaknya Modenas akan memperkenalkan satu lagi model Bajaj baru untuk pasaran Malaysia, apabila teaser untuknya disiar di laman Facebook mereka. Gambar teaser ini cuma menampakkan nyalaan lampu motosikal tersebut, tapi kami membuat jangkaan, ia adalah Dominar 400.

Sebenarnya, gambar itu, apabila diterangkan sahaja sudah menampakkan bayang jelas Dominar 400, tetapi ketibaannya boleh dikata agak jelas kerana wakil media telah dibawa ke India untuk mencuba sendiri motosikal ini hujung tahun lalu.

Ini termasuklah wakil kami dari laman Bahasa Inggeris, Mohan K Ramanujam dan anda boleh membaca pendapat awal beliau berkenaan Dominar 400 tersebut di sini. Beliau mencubanya bukan setakat di atas jalan biasa, malah litar tertutup milik Bajaj sendiri.

Modenas siar teaser model Bajaj baru – Dominar 400?

Bajaj Dominar 400 dikuasakan oleh enjin satu silinder 373 cc suntikan bahan api, dengan teknologi Triple Spark dan DTS-i. Kuasa yang mampu dihasilkan adalah sebanyak 35 PS pada 8,000 rpm dan 35 Nm pada 6,500 rpm, disampaikan ke roda belakang melalui kotak gear enam kelajuan dengan klac jenis slipper.

Ini adalah enjin yang sama dengan KTM Duke/RC 390, dan ia turut dilengkapi dengan meter jenis digital, fork teleskopik hadapan 43 mm, monoshock boleh laras di belakang, brek cakera depan dan belakang, sistem ABS dan lampu jenis LED sepenuhnya.

Memandangkan KTM Duke dan RC 390 dijual dalam lingkungan harga RM29k, kami mensasarkan Modenas akan meletakkan harga Dominar 400 ini lebih rendah, mungkin sekitar RM20,000. Apa pendapat anda? Adakah yang ingin membeli Bajaj Dominar 400 ini pada harga tersebut?





Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required