Nissan Sylphy EV diperkenal di Beijing minggu depan

Nissan Sylphy EV diperkenal di Beijing minggu depan

Nissan dijangka memperkenalkan Sylphy Ev di Beijing Auto Show 2018 minggu hadapan. Menerusi imej yang disiarkan oleh PCauto dari China ini, sedan ini mirip dengan gambaran yang kita jangkakan – nampak macam versi biasa tetapi ada perubahan pada logonya yang menggambarkan ia adalah EV.

Bahagian hadapan Sylphy EV ini hasil kombinasi model Sentra/Sylphy facelift pasaran USA yang diperkenalkan pada akhir 2014 dengan generasi kedua Leaf. Bentuk-U dan bersudut V dari Leaf, dengan bampar hadapan yang sedikit rendah.

Pastinya ramai yang akan perasan lokasi port pengecasan Sylphy EV ini di mana ia betul-betul terletak di bawah logo Nissan – nampak begitu ketara berbanding Leaf. Selain itu, lencana Nissan Zero Emission pula kelihatan pada pintu hadapan dan boot lid.

Bateri Sylphy dijanakan oleh motor elektrik berkuasa 109 hp yang mampu memacu kenderaan ini sehingga kelajuan maksimum 144 km/j. Laman web China terbabit turut menjangka, baterinya mampu memacunya bagi jarak 200 hingga 250 km. Leaf terkini dengan kuasa 148 hp, 320 Nm mampu mencecah jarak pemanduan sehingga 378 km mengikut kitaran Eropah dari bateri lithium-ion 40 kWh, iaitu meningkat sebanyak 250 km berbanding model generasi pertama. Perincian penuh hanya akan didedahkan minggu hadapan.

GALERI: Nissan Sentra facelift pasaran USA

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required