Honda Small RS Concept diperkenalkan di IIMS 2018

Honda Small RS Concept diperkenalkan di IIMS 2018

Honda telah menampilkan buat pertama kalinya di dunia sebuah model konsep bernama Small RS Concept di Indonesia International Motor Show (IIMS) 2018. Model yang digunakan sebagai kajian untuk kereta berplatform kecil ini direka oleh pusat penyelidikan dan kajian Honda Asia Pasifik di Thailand, dan boleh memberi petanda kepada bentuk Brio masa hadapan.

Menggunakan mata kasar, kereta hatchback ini mempunyai saiz hampir sama seperti Brio dan menampilkan bahagian hadapan seperti Mobilio facelift, terutamanya versi RS. Persamaan lain juga dapat dilihat pada warnanya, iaitu oren metalik seperti Mobilio RS dan Brio RS.

Untuk model semasa Honda yang ada sekarang, versi RS menunjukkan ia menggunakan elemen lebih sporty, termasuk kemasan hitam yang garang. Pada Small RS ini, anda boleh melihat ia mempunyai skup udara di atas hud, spoiler yang besar, rim lima cabang warna hitam berkilat dan muncung ekzos yang bersepadu pada bahagian diffuser.

Honda Small RS Concept diperkenalkan di IIMS 2018

Setakat ini masih belum ada perincian teknikal yang didedahkan berkenaan Small RS ini, dan Honda sekadar memberitahu ia disasarkan kepada pelanggan berjiwa muda yang sentiasa mengambil penting ciri pemanduan sporty dan boleh digunakan hari-hari.

“Honda Small RS Concept adalah satu perlaksanaan inovasi kami yang tiada hentinya. Ia memberi penekanan kepada semangat sporty Honda, terutamanya kepada barisan kenderaan kecil. Sebagai sebuah model konsep, ini adalah visi bagaimana sebuah kenderaan sport kecil akan kelihatan,” kata pengarah presiden PT Honda Prospect Motor (HPM), Takehiro Watanabe.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required